MINUNE | Ce reprezintă igiena personală pentru 7 din 10 români în vreme de #coronacriza
Rezultatele unui studiu tracker omnibus săptămânal, realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de COVID-19, relevă că 7 din 10 români din mediul urban consideră igiena personală mai importantă decât înainte de actualul context.
Circumstanțial, 53% dintre românii din mediul urban acordă mai mult timp igienei personale, iar 44% alocă la fel de mult timp ca și până acum.
De asemenea, grija pentru aspectul fizic nu a fost influențată de noul context. Astfel, 61% dintre cei intervievați au alocat același timp grijii față de aspectul fizic, 11% fiind chiar mai atenți cu acest aspect decât înainte de epidemie.
În plus, pentru 40% dintre românii din mediul urban a crescut preocuparea și atenția pentru starea personală de bine. Conjunctural, 35% dintre respondenți au declarat că au alocat mai mult timp odihnei în această perioadă.
În ceea ce privește stilul de viață sănătos, 96% dintre românii din mediul urban consideră că mâncarea gătită acasă este mai sănătoasă, iar 23% dintre ei au alocat mai mult timp preocupării de a mânca sănătos în această perioadă.
În condițiile recomandărilor oficiale de a rămâne acasă, 6 din 10 români (mediul urban) au alocat mai mult timp familiei, procentul fiind egal pentru bărbați și femei. Același procent – 60% – au comunicat mai mult cu familia extinsă la telefon sau pe internet.
Conform celui mai recent val al studiului Consumer Stress Score, realizat de către iSense Solutions, 40% dintre românii din mediul urban declară că s-au implicat personal pentru a ajuta alte persoane, iar 23% dintre utilizatorii de internet din România au donat bani către ONG-uri sau către spitale pentru a susține eforturile de combatere a virusului. Contextual, 32% dintre respondenți au afirmat că au stat de vorbă cu alte persoane despre aspectele care îi preocupă pentru a se liniști sau au utilizat tehnici de relaxare.
În contextul actual al pandemiei cauzate de noul coronavirus, românii își modifică comportamentul pentru a se adapta noii realități, susțin cei de la ISense Solutions.
„Fără îndoială că schimbările sociale generate de epidemia de Coronavirus ne afectează pe fiecare în moduri mai puțin plăcute. Totuși, ne ajută să ținem cont și de faptul că, inclusiv în perioadele dificile, românii găsesc lucruri frumoase la care să se gândească și pe care să le facă, pentru a-și păstra o stare de spirit pozitivă și a-i ajuta pe ceilalți”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Datele prezentate fac parte dintr-un studiu omnibus, reprezentativ pentru mediul urban, realizat săptămânal de iSense Solutions pe perioada epidemiei de coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, cuprinzând 500 de interviuri online în fiecare săptămână, cu un grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.
Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ