Unul dintre piloții zborului MH370 a coborât trenul de aterizare al aeronavei înainte să se prăbușească în Oceanul Indian, potrivit unor noi dovezi care sugerează că incidentul a fost un act premeditat de crimă în masă.
Avionul Boeing 777 al Malaysian Airlines cu 239 de oameni la bord, a dispărut de pe radar, după ce a decolat pe 8 martie 2014 de pe Aeroportul Internațională din Kuala Lumpur cu destinația Beijing.
Acum, misterul acestui incident a fost rezolvat după ce un pescar a descoperit o bucată din aeronavă.
În urmă cu aproximativ opt ani, s-a presupus că aeronava a făcut o manevră neașteptată, modificându-și ruta de zbor cu 180 de grade, în timp ce se întorcea spre Peninsula Malay și Strâmtoarea Malacca, avionul a dispărut, iar trupurile pasagerilor nu au fost găsite niciodată.
Până curând au fost recuperate doar puține dovezi concrete care să ofere indicii despre ce s-a întâmplat cu adevărat cu zborul Mh370.
Situația s-a schimbat total după ce un pescar din Madagascar a găsit o trapă de la trenul de aterizare.
Investigația inițială arată că ușa găsită de pescar fusese avariată de la interior spre exterior, ceea ce înseamnă cel mai probabil că ușa era deschisă în momentul impactului.
„Posibilitatea realistă ca trenul de aterizare să fi fost coborât indică un pilot activ și o încercare de a se asigura că avionul se va scufunda pe cât de repede posibil după impact.
Combinația între viteza mare de impact și trenul de aterizare extins arată intenția clară de a ascunde orice urmă a coliziunii”, se mai scrie în raportul specialiștilor”, au scris experții în aviație Blaine Gibson și Richard Godfrey în noul raport.
De altfel, investigația a demonstrat că flapsurile nu erau parțial extinse, așa cum ar fi trebuit să fie dacă pilotul ar fi încercat să salveze pasagerii, așa cum s-a întâmplat și în cazul Căpitanului Chesley Sullenberger, care a aterizat cu grijă avionul, în apele râului Hudson în 2009. Acolo unde toți pasagerii au supraviețuit.
„Prăbușirea zborului MH370 nu a fost sub nicio formă o aterizare blândă în ocean”, au scris experții în aviație.
Prieteni ai lui Zaharie Ahmad Shah au spus că pilotul avionului era „singuratic” și „trist”, iar specialistul William Langewiesche a scris pentru The Atlantic că „există o suspiciune importantă în rândul investigatorilor comunităților aviației și al serviciilor de informații că pilotul suferea de depresie clinică”.
Unul dintre cei doi experți, Godfrey, a scris într-un raport precedent că, potrivit ultimelor manevre făcute de avion înainte de coliziunea cu suprafața oceanului trasate cu ajutorul Weak Signal Propagation, o rețea de semnale radio care poate monitoriza mișcările avioanelor din toată lumea, pilotul ar fi dorit să nu lase nicio dovadă a locului în care se deplasa.
„Ruta de zbor pare să fi fost plănuită cu atenție”, a adăugat Godfrey.
„Nivelul de detaliu al planului sugerează o minte care voia să vadă acest plan complex executat ca la carte până la final”.
Investigatorii au găsit în jur de 36 de bucăți din avion plutind în apă sau aduse la mal de curenții marini.
Dintre acestea, 19 au fost descoperite pe plajele din Madagascar, potrivit Mirror.uk.