Prima pagină » Știri » Mitrea: Sunt interese pentru desființarea Aeroportului Băneasa, în favoarea circuitului imobiliar

Mitrea: Sunt interese pentru desființarea Aeroportului Băneasa, în favoarea circuitului imobiliar

Mitrea: Sunt interese pentru desființarea Aeroportului Băneasa, în favoarea circuitului imobiliar
Fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea, audiat ca martor în procesul schimbului de terenuri de la Aeroportul Băneasa, a declarat miercuri, la Curtea de Apel București, că există interese pentru ca acest aeroport să fie desființat, iar terenurile să fie date circuitului imobiliar.

Fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea, audiat ca martor în procesul schimbului de terenuri de la Aeroportul Băneasa, a declarat miercuri, la Curtea de Apel București, că există interese pentru ca acest aeroport să fie desființat, iar terenurile să fie date circuitului imobiliar.

„Și astăzi ar fi bine să se rezolve situația proprietății acelor terenuri, dacă nu ar fi interese pentru desființarea Aeroportului Băneasa. Aeroporturile din Europa, și aici fac referire și la România, nu pot funcționa fără o instalație de balizaj corespunzătoare. Aeroportul Băneasa nu a fost finalizat în mod intenționat. Aeroportul Băneasa a rămas în urmă. În ultimii 10, ani instalația de balizaj nu a fost finalizată pentru că, probabil, se urmărește închiderea aeroportului”, a spus Mitrea.

Fostul ministru al Transporturilor a mai spus că, atunci când a făcut parte din guvernul PSD, a dat o hotărâre de guvern privind suprafața de teren care era rezervată activității aeroportului.

„Nu cunosc dacă terenurile de la DN1 erau folosite imobiliar, știu că la un moment dat erau închiriate. Când am fost membru în guvern, am dat o hotărâre privind suprafața de teren care era rezervată activității aeroportului. Nu mai rețin în acest moment suprafața. Știu că terenul a ajuns ulterior la Aviația Utilitară și că Ministerul Transporturilor a intervenit în capitalul social al societății și metrul pătrat a fost evaluat la cinci euro”, a declarat el.

Miron Mitrea a mai spus în fața magistraților că, în mandatul său la Transporturi, au existat situații în care a trebuit să demoleze cu buldozerele anumite construcții de la capătul pistei, care încălcau regimul de înălțime.

Cu același prilej, fostul ministru a declarat că, tot în perioada mandatului său, nu a fost rezolvată problema servituții aeronautice (restricții impuse în interesul siguranței zborului – n.r.), deoarece ministerul nu a găsit nicio soluție în acest sens. „Cred că la Iași, dacă nu mă înșel, a fost demontată o parte din instalația de balizaj care se afla pe o proprietate privată”, a mai spus Mitrea.

În august 2008, fostul director general al Aeroportul Băneasa, Sorinel Ciobanu, a fost trimis în judecată de procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA), alături de alte cinci persoane, fiind acuzat că a aprobat un schimb de terenuri între SN AIBB și o persoană fizică, prin care a adus societății un prejudiciu de peste patru milioane de euro.

Procurorii DNA au dispus trimiterea în judecată a lui Sorinel Ciobanu, fost director general și președinte al Consiliului de Administrație al Societății Naționale Aeroportul Internațional București – Băneasa (SN AIBB), Mihaela Olivia Iacob, fost șef al Serviciului juridic, Florin Paul Fulger, director tehnic, Antonela Oana Țone, fost director economic, precum și a Luizei Maria Bulat, lucrător comercial în cadrul Serviciului contractări, acuzați de abuz în serviciu contra intereselor publice, în formă calificată, prin care au adus societății un prejudiciul de peste patru milioane euro.

Alături de aceștia, a fost trimis în judecată avocatul Iulian Bogdan Năstase, acuzat de abuz în serviciu contra intereselor publice, în formă calificată.

Potrivit rechizitoriului procurorilor, în 13.12.2004 a fost încheiat un contract de schimb de terenuri între SN Aeroportul Internațional București-Băneasa și Iulian Bogdan Năstase. Potrivit contractului, SN AIBB SA dădea un teren în suprafață de 23.392 metri pătrați, situat în intravilanul municipiului București, cu ieșire la DN1- Șoseaua București-Ploiești , în zona comercială Băneasa, primind în schimb un teren cu suprafața de 25.000 metri pătrați situat în localitatea Voluntari.

„Deși terenul dat la schimb se afla într-o zonă cu o valoare de piață substanțial mai ridicată decât cel primit, cei cinci inculpați reprezentând SN AIBB nu au prevăzut în contract plata unei sulte (diferența dintre valoarea celor două terenuri) în sarcina inculpatului Năstase Iulian Bogdan, prejudiciind în acest fel societatea cu suma de 4.273.472 euro”, se arăta într-un comunicat al DNA.

În perioada premergătoare încheierii contractului de schimb, Sorinel Ciobanu, în calitate de director general al SN AIBB, a ascuns reprezentanților Ministerului Transporturilor Construcțiilor și Turismului (acționar majoritar) faptul că Iulian Bogdan Năstase nu era proprietarul terenului de 25.000 de metri pătrați, a prezentat documente referitoare la o situație nereală și a încheiat contractul de schimb cu încălcarea hotărârilor Consiliului de Administrație și ale Adunării Generale a Acționarilor, în condițiile în care situația juridică a terenului dat la schimb nu era clarificată, potrivit procurorilor.

De asemenea, Mihaela Olivia Iacob, Antonela Oana Țone, Luiza Maria Bulat și Florin Paul Fulger, în virtutea atribuțiilor de serviciu, au semnat contractul de schimb de terenuri cu încălcarea hotărârilor Adunării Generale a Acționarilor și ale Consiliului de Administrație, a mai precizat sursa citată

La începutul lunii aprilie 2008, Departamentul de Control al Guvernului a sesizat DNA asupra unui schimb de terenuri între Aeroportul Internațional București-Băneasa și o persoană fizică, arătând că tranzacția a fost efectuată cu încălcarea legii și fără toate autorizațiile.

„Obiectivul controlului a vizat verificarea modului de aprobare și realizare a schimbului de terenuri între Aeroportul Internațional București-Băneasa Aurel Vlaicu și persoana fizică Năstase Iulian Bogdan. În urma controlului efectuat s-a constatat că schimbul de terenuri s-a făcut fără respectarea prevederilor legale și fără a exista toate aprobările necesare din partea conducerii Ministerului Transporturilor și a Societății Naționale Aeroportul Internațional București-Băneasa”, se arăta în raportul de activitate pe 2007 al Departamentului de Control al Guvernului.

Ionuț Mureșan este reporter pe domeniul Justiție-Afaceri Interne din 2006 și a lucrat de atunci pentru publicațiile NewsIn, Gardianul, Puterea, Mediafax, Evenimentul zilei și Adevărul. În 2007 ... vezi toate articolele

Citește și