Ministerul Educației a trimis inspectoratelor o notă prin care anunță că s-a decis extinderea intervalelor de timp atât pentru proba de evaluare a competențelor digitale, cât și pentru cea de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională. Acest lucru se întâmplă după ce s-a constatat că proba scrisă la Limba română de la Evaluarea Națională 2022 coincide cu perioada în care elevii de clasa a XII-a susțin competențele digitale.
Calendarul examenelor este un act legislativ, stabilit prin ordin de ministru, iar nota este un act administrativ, notează edupedu.ro.
Potrivit notei, evaluarea competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională (proba C) se va face între 13 și 16 iunie. Evaluarea competentelor digitale – proba D va avea loc în perioada 8-10 iunie 2022.
Inițial, proba competențelor digitale (proba D) era programată în perioada 9-10 iunie, iar evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C) avea loc între 13 și 15 iunie.
Prin calendarul aprobat anul trecut, a fost stabilită prima zi de examen pentru probele de competențe într-o zi liberă legală prevăzută în codul muncii. Este vorba despre data de 13 iunie, zi în care începe evaluarea competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională. Pe 13 iunie este a doua zi de Rusalii. Astfel, profesorii care sunt în comisii vor veni la serviciu în centrele de examen într-o zi liberă legală. Nota actuală nu modifică și nu face nicio precizare pentru această situație, conform sursei citate anterior.
Comisiile județene de bacalaureat au solicitat extinderea intervalelor de timp pentru desfășurarea probelor de competențe digitale și lingvistice într-o limbă de circulație internațională, din următoarele motive, conform documentului citat anterior: dificultatea organizării, în mod simultan, atât a probei de competențe digitale din cadrul examenului de Bacalaureat 2022, cât și a probei scrise la Limba română pentru elevii de clasa a VIII-a, în data de 14 iunie 2022. De asemenea, un alt motiv este reprezentat de „dificultatea întâmpinată de unele unități de învățământ liceal în ceea ce privește asigurarea infrastructurii necesare desfășurării probei D din cadrul examenului național de bacalaureat”.