Prima pagină » Economic » Monitorul Prețurilor carburanților: 180.000 de căutări în primele zile după lansare

Monitorul Prețurilor carburanților: 180.000 de căutări în primele zile după lansare

Monitorul Prețurilor carburanților: 180.000 de căutări în primele zile după lansare
Pe platforma „Monitorul Prețurilor Carburanților" s-au înregistrat aproximativ 180.000 de căutări ale sortimentelor de carburanți în primele zile de la lansare, informează Consiliul Concurenței.

În primele două săptămâni, cele mai căutate sortimente au fost benzina standard (59.930) și motorina standard (54.932), ambele reprezentând 64% din căutări, iar restul sortimentelor – motorina premium (22.818), benzina premium (20.656), GPL (13.290) și încărcarea electrică (8.206) – însumând 36% din căutările totale.

Cele 180.000 de căutări au fost generate în urma a peste 62.000 de accesări, un utilizator unic fiind interesat de mai multe sortimente. Cele mai multe accesări provin de pe website (peste 29.600), iar din rândul aplicațiilor mobile majoritatea accesărilor provin de pe dispozitivele cu sistem de operare Android (în jur de 27.000) și iOS (aproximativ 5.700).

Cele mai multe căutări în aplicație provin din România, majoritatea din București și Timișoara, dar s-au înregistrat căutări care provin și din alte țări, cum ar fi Germania sau Marea Britanie.

Statisticile arată că cele mai multe descărcări ale aplicației s-au realizat din Google Play (în jur de 20.000), prin comparație cu App Store (peste 1.800).

În ceea ce privește datele demografice, acestea arată că persoanele din categoria de vârstă 25-34 ani s-au arătat cele mai interesate de aplicație, urmate de persoanele din categoria de vârstă 35-44 ani.

Platforma „Monitorul Prețurilor Carburanților” este valabilă atât sub formă de aplicație web, cât și ca aplicație mobilă (iOS și Android) și afișează prețurile pentru carburanții standard și premium (benzină și motorină) practicate în stațiile companiilor OMV Petrom, Mol, Rompetrol, Lukoil, Socar și Gazprom din întreaga țară, oferind multiple facilități de căutare, sortare și filtrare a datelor.

Inițial, „Monitorul prețurilor” a fost lansat drept proiect pilot și a fost dedicat componentei de retail alimentar. Acesta afișa prețurile produselor alimentelor de bază comercializate de marii retaileri din industria alimentară, iar platforma putea fi accesată doar din București și județul Ilfov.

Consiliul Concurenței a lansat, la începutul lunii iulie, platforma „Monitorul Prețurilor Carburanților”. Aceasta poate fi accesată pe www.monitorulpreturilor.info sau din aplicația mobilă disponibilă gratuit în App Store sau Google Play. Platforma este una dintre cele două componente ale „Monitorului prețurilor”, proiect inițiat de autoritatea de concurență în colaborare cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, în 2016.

 

Citește și