Prima pagină » Știri » Motivul halucinant pentru care mama unui copil nevăzător nu este lăsată să-i fie sprijin fiului ei la scoală. Explicația unității de învățământ

Motivul halucinant pentru care mama unui copil nevăzător nu este lăsată să-i fie sprijin fiului ei la scoală. Explicația unității de învățământ

Motivul halucinant pentru care mama unui copil nevăzător nu este lăsată să-i fie sprijin fiului ei la scoală. Explicația unității de învățământ
Detalii în articol

Eugenia Grecu este mama unui adolescent de 16 ani, nevăzător, care este în clasa a X-a, la profiul Filologie – Franceză, în cadrul Colegiului Național Alexandru Ioan Cuza din Ploiești. Încă din clasa a IX-a, mama și-a însoțit fiul la școală.

„Sunt mama unui copil nevăzător în vârstă de 16 ani care începând cu clasa a treia este în învățământul de masă… Pe parcursul clasei a IX-a am găsit înțelegere și am putut să-l însoțesc la ore așa cum am făcut-o pe toată perioada de când este în învățămîntul de masă. Scopul prezenței mele este de a lua notițe pentru el, de a asculta predarea și a-i putea explica acasă despre ce este vorba. Au mers bine până în data de 2 octombrie 2017”, a declarat Eugenia Barbu.

La acea dată, spune femeia, colegii copilului său au întârziat la laboratorul de informatică și au primit absențe.

„Copii s-au revoltat că nu le-am luat apărarea. Apoi, copiii s-au plâns doamnei diriginte de această situație iar hotărârea dânsei a fost să nu mai particip la orele de curs, motivând că ceilalți copii nu-și pot trăi adolescența din cauza prezenței mele… Am încercat cu legea în mână să obțin dreptul copilului meu”, mai spune Eugenia.

Ca facilitator, mama ar putea să participe la orele fiului său. Pentru că nu este lângă el, adolescentul se descurcă așa cum poate, spune femeia. Are un reportofon care îl ajută să înregistreze lecțiile predate.

„Nu toate cadrele didactice au acceptat să înregistreze pe reportofon predarea. (…) O singură fetiță din clasă mi-a dat caietele ca eu să pot copia cele predate ca să i le explic lui Rareș (…). Sunt câteva lucruri minimale pe care ceilalți colegi au înțeles să le facă: mersul la toaletă, mutatul dintr-o clasă în alta. A fost desemnat un coleg de bancă care stătea cu el doar atunci când aveau ore cu diriginta, în rest, nu. De la început nu fost foarte bine privit. Cel mai mult își petrecea timpul singur”, mai spune mama.

La rândul său, directorul Colegiului Național Alexandru Ioan Cuza din Ploiești, Rodica Popescu, spune că mama ar fi trebuit să se comporte ca o „umbră”, în schimb le făcea observații colegilor fiului. Despre adolescent spune că este „doritor de a se integra independent”.

„Dotat intelectual, un copil doritor de a se integra independent. Noi am constatat asta după un an de zile, cât mama sa l-a însoțit la ore. După un an, au existat reacții din partea copiilor din clasă. Ceilalți au reacționat, la un moment dat, din dorința de a se dezvolta și ei independent. Au spus că nu-și mai doresc să participe mama copilului la ore pe motiv că dumneaei și-a depășit cumva atribuțiile în sala de clasă. Trebuia să aibă atitudinea unei umbre și le făcea observații”, a declarat Popescu.

Aceasta mai spune că s-a constatat că adolescentul, deși este nevăzător, nu are nevoie de prezența mamei.

„Toată lumea, toți cei care ne-am implicat în această poveste am stabilit ca dumneaei să nu mai participe la ore (…). Am cerut sprijinul personalului de specialitate, am verificat de ce nu putem să mai facem ce am făcut, am constatat că toată lumea avea dreptate, inclusiv mama care dorea să fie alături de copil. Am implorat-o să ne lase copilul că ne ocupăm noi de el. Intențiile noastre sunt foarte bune. Noi am văzut ce comportament are copilul în prezența și în absența mamei… Noi am constatat că nu are nevoie de prezența dumneaei”, a mai spus directorul Colegiului Național Alexandru Ioan Cuza din Ploiești.

Inspectoratul Școlar Prahova cunoaște situația și încearcă să găsească o soluție în acest caz.

„Încercăm să găsim soluția cea mai bună. S-a purtat dialog în permanență atât cu școala cât și cum familia și încercăm să identificăm, apelând și la specialiști, să găsim soluția cea mai bună. Ceea ce noi vom decide să fie în beneficiul elevului. Încercăm să găsim calea cea mai bună. Există prevedere legală pentru participarea la activitățile didactice a unui adult, însă în anumite condiții”, a declarat inspectorul școlar general al ISJ Prahova, Nicolae Angelescu.

În clasa unde învață copilul nevăzător sunt 28 de elevi.

Citește și