Motivul pentru care 6 din 10 români au sunat la 112
„Statistica pe anul trecut realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgență 112 au fost primite și tratate 15.561.664 apeluri. Dintre acestea 5.926.985 (38,09 %) au fost reale și 9.634.679 (61.91 %) false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanță – 3.741.439 (60,74 %), Poliție – 1.373.394 (22,30 %), Pompieri – SMURD – 869.059 (14,11 %) și Jandarmerie – 168.788 (2,74 %)”, se spune în comunicatul STS.
Din punct de vedere al apelurilor false, județele Covasna, Călărași și Mureș ocupă primele locuri.
În luna ianuarie a acestui an, din 1.244.049 apeluri, 486.142 ( 39,08 %) au fost reale și 757.907 (60,92 %) false.
Peste 13.000 de persoane au fost sancționate pentru apeluri false și abuzive, cele mai multe sancțiuni fiind date în județele Teleorman, Suceava și în Capitală.
„Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacție (sub 10 secunde) și o acuratețe sporită în a localiza apelanții la numărul unic de urgență 112”, susține STS.
Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde și este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul unic de urgență.
În ce privește localizarea apelanților, aceasta se face in proporție de 97,20% pentru rețelele de telefonie fixă și de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă.
În aprilie 2005, Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 a devenit operațional pe tot teritoriul național.
Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.
Din octombrie 2015, în România, este funcțional serviciul de anunțare a urgențelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilități de auz și / sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate și accesibilitate.
Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum, au fost validate ca și înregistrate 2.200 de persoane iar activitatea continuă. De la darea in folosință a facilitații SMS 113, au fost primite 26 solicitări.
Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991.