Motivul surprinzător pentru care un cunoscut monument istoric din România nu poate fi restaurat
Matache a vizitat, sâmbătă, clădirea Gării Ițcani, apreciind că acest monument trebuie restaurat în totalitate și a propus președintelui Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, o asociere în vederea consolidării, reabilitării și restaurării acestei clădiri, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Directorul Regionalei CFR Iași, Radu Pipa, a spus că Gara Ițcani este în programul de reabilitare din 2012, dar că nu s-au putut face decât lucrări de întreținere întrucât nu s-a obținut autorizația de construire pentru că certificatul de atestare este la Cernăuți.
Președintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, i-a solicitat acestuia să facă o cerere oficială pe care el să o transmită partenerilor din Cernăuți pentru obținerea documentului.
Directorul Regionalei CFR Iași a menționat că lucrările de restaurare și consolidare costă două milioane de euro, fiind selectată și firma care să efectueze lucrările, însă doar după obținerea autorizației de construire. El a spus că, din cauza degradării, s-a luat în calcul chiar închiderea totală a gării pentru evitarea producerii unor incidente, dar că s-au executat lucrări de întreținere și reparații.
Clădirea Gării Ițcani este monument de arhitectură, fiind înscrisă în Lista monumentelor istorice sub numele Gara Suceava Nord-Ițcani. Gara Ițcani a fost construită în 1876, în perioada administrației austriece în Bucovina, fiind atunci situată la frontiera austro-română și este o construcție cu două niveluri, realizată după modelul unor gări din zona central-europeană.