MTI nu poate anunța când va fi gata autostrada București-Ploiești, dar formează o comisie
Reprezentanții Ministerului Transporturilor au anunțat marți că nu pot avansa un termen de finalizare a autostrăzii București-Ploiești, care trebuia inaugurată marți, dar că au înființat o comisie de audit de la care așteaptă un raport privind stadiul lucrărilor de construcție în maxim o săptămână.
„Ieri am făcut o vizită pe șantierul autostrăzii București-Ploiești și evident a fost imposibil să o parcurgem cu mașina. Așa că am decis ca azi să mergem din nou, dar într-o formulă complexă, cu o comisie mixtă formată din reprezentanți ai CNADNR și ai ministerului. Așteptăm ca în termen de o săptămână comisia să finalizeze un raport despre autostradă și abia apoi putem vorbi de un termen final”, a declarat, într-o conferință de presă, consilierul ministrului Transporturilor Horațiu Buzatu.
Buzatu a menționat că, pe unele porțiuni ale autostrăzii, constructorii nu au început lucrările.
„Nu poate fi vorba de a stabili vreun termen. Sunt porțiuni unde nu s-a dat cu o cazma, unde nu au fost mutate utilitățile și unde încă nu se știe situația juridică a terenului. Alternează porțiuni utilizabile deja cu porțiuni neutilizabile, ceea ce transformă întreaga autostradă într-un drum neutilizabil. Când vom avea concluziile comisiei, vom putea vorbi de o dată de finalizare”, a spus Buzatu.
Totodată, el a afirmat că după finalizarea analizei de către comisia mixtă MTI va lua o decizie în privința penalizărilor pentru întârzierea lucrării.
Ultima inspecție oficială la șantierul tronsonului de autostradă București-Ploiești a fost efectuată la finele lunii aprilie de către fostul premier Mihai Răzvan Ungureanu și fostul ministru al Transporturilor Alexandru Nazare. Cei doi au afirmat atunci că speră ca autostrada să fie finalizată la 15 mai.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anunțat, la finele anului trecut, că firmele Euroconstruct Trading 98 și Pa&Co, care fac parte din consorțiul care construiește tronsonul Moara Vlăsiei-Ploiești, în lungime de 42,5 kilometri, parte a autostrăzii București-Ploiești, vor fi penalizate cu 0,05% pe zi din valoarea contractului, pentru că au depășit termenul de finalizare a lucrărilor.
Termenul a fost amânat de mai multe ori, în ultimii ani.
Lucrările la Autostrada București-Ploiești sunt împărțite în două sectoare, respectiv București-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorțiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, și Moara Vlăsiei-Ploiești, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internațional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Autostrada București-Ploiești va avea 62 de kilometri, din care în noiembrie erau finalizați 25 kilometri. Valoarea totală a lucrărilor se ridică la 450 milioane euro.