Prima pagină » Știri » Nava cu oi răsturnată în Portul Midia, tot pe mare, la 19 zile de la accident. Cazul nu are precedent

Nava cu oi răsturnată în Portul Midia, tot pe mare, la 19 zile de la accident. Cazul nu are precedent

Nava încărcată de zeci de mii de oi și răsturnată în Portul Midia este tot pe mare, la 19 zile de la incident. Administrația Porturilor Maritime spune că este vorba despre un caz fără precedent, pentru că nu poate interveni la navă în așa fel încât să fie adusă la mal.

Administrația Porturilor Maritime, instituția care se ocupă de nava răsturnată la Midia, nu are capacitatea să întoarcă nava pe poziție și să o aducă la mal, motiv pentru care a cerut oferte de la firme să găsească una care are echipamenele necesare.

Pentru că este o premieră și nu s-au mai confruntat cu o astfel de situație, reprezentanții APMC spun că nu pot estima când va fi rezolvată situația.

Într-un răspuns pentru MEDIAFAX, Daniela Șerban, directorul Porturilor Maritime Constanța, a transmis joi că se fac toate demersurile legale pentru a rezolva situația navei sub pavilion Palau răsturnată pe 24 noiembrie în Portul Midia și că instituția pe care o conduce a lansat o solicitare de oferte pentru a desemna firma care se va ocupa de ranfluarea navei:

„CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța nu poate realiza operațiunea cu forțe proprii, neavând utilajele necesare. Din acest motiv, au fost începute demersurile în vederea solicitării de oferte, conform legii, pentru a putea decide ce firmă va interveni efectiv pentru ranfluarea navei. Atunci când vor fi depuse ofertele, CN APM va lua rapid o decizie pentru a începe operațiunea”, a transmis CNAPMC.

Reprezentanții Porturilor Maritime nu pot estima însă când va fi terminată operațiunea, ținând cont că nu s-au mai întâlnit cu un astfel de caz până acum: „Acest caz nu are precedent, iar din acest motiv este dificil de estimat când va fi finalizată operațiunea. Trebuie luate în calcul valoarea, soluția tehnică a firmei care va face ranfluarea, dar va fi foarte importantă și durata operațiunii pe care o va propune în ofertă”.

În ceea ce privește pericolul ecologic de infestare a apei și a aerului în zonă, APMC a transmis că nava este înconjurată cu baraje antipoluante și că până acum nu au fost întregistrate scurgeri de combustibil.

„Zona este monitorizată continuu pe apă și pe uscat din 3 în 3 ore. Nu au apărut irizații de combustibil și se intervine dacă mai ies la suprafață leșuri de animal. După incident, CN APM SA a acționat și a adunat toate cadavrele din apă, care au fost predate unei firme specializate pentru neutralizare. Acțiunea va continua dacă o impun condițiile”, a transmis CNAPMC.

De asemenea, verificările CNAMPC sunt completate de Agenția pentru Protecția Mediului Constanța, care monitorizează calitatea aerului din zonă.

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat pe 24 noiembrie în Portul Midia. Vasul era încărcat cu 14.600 de oi. În urma intervenției, autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale. După incident, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii, iar subiectul a făcut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.

 

Citește și