La Șantierul Naval Damen din Galați a fost lansată la apă, joi, o navă de tip Damen Offshore Carrier DOC 8500, care va purta numele „Maersk Connector” și reprezintă ultima achiziție a flotei Maersk Supply Service, care include peste 60 de nave de diverse tipuri, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit reprezentanților Șantierului Naval Damen, nava „Maersk Connector” va opera în cadrul unui acord tip charter încheiat între flota Maersk Supply Service și compania DeepOcean.
„Nava îmbunătățeste astfel capacitățile companiei DeepOcean în segmentul instalării cablurilor submarine și reprezintă un element de interes sporit pentru proiectele tip interconexiune ce vizează sectorul produselor petroliere și al gazelor, dar și cel al utilizării energiei regenerabile. Această navă va asigura instalarea de cabluri submarine pentru ferme eoliene din zona Mării Nordului”, a declarat purtătorul de cuvânt al Șantierului Naval Damen din Galați, Corina Pîrvu.
Nava, de 9.300 de tone-deadweight, are o lungime de 138,35 metri, o lățime de 27,45 metri, un pescaj de 6,25 metri și o capacitate de transport de 90 de persoane, echipaj și pasageri.
Corina Pîrvu a precizat că nava va fi livrată în cursul lunii februarie a anului viitor, iar finalizarea acesteia este realizată de companii specializate (co-producători): pentru engineering – Damen Shipyards Gorinchem, MEGA, Ship Design Group și MDEM Ucraina, pentru echipamentele și instalațiile electrice – Alewinjse Marine Galați România, pentru vopsitorie și protecție anticorozivă – Den Breejen Romania și International Paint, pentru sistemele de aer condiționat și ventilație – Heinen & Hopman filiala Galați, pentru izolații și amenajări – Hertel. De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură contribuie companiile Maritime Interior și De Haan Romania, pentru instalațiile sanitare, și Dokival, pentru lucrările de curățenie.
O navă asemănătoare, dar pentru o altă companie, a fost lansată la apă la Șantierul Naval din Galați anul trecut.
La Șantierul Naval Damen din Galați se estimează că pe tot parcursul acestui an vor fi lansate și livrate între 25 și 30 de nave.
Pe platforma șantierului de la Galați lucrează aproximativ 4.000 de persoane, din care 2.535 sunt angajați proprii, iar alți circa 1.300 lucrează pentru firmele subcontractoare.