Navele comerciale ar putea utiliza din nou forța curenților de aer, pentru reducerea costurilor

Publicat: 15 02. 2012, 11:48
Actualizat: 26 07. 2012, 08:26

Prima navă comercială care va folosi puterea curenților de aer cu ajutorul unui "zmeu" de mari dimensiuni va porni marți pe ruta Bremen-Venezuela, iar inventatorul metodei, Stephan Wrage, afirmă că sistemul reduce cu 20%, respectiv 1.600 dolari, costurile zilnice cu combustibilul, transmite Reuters.

Creșterea prețului la petrol peste nivelul de 90 de dolari pe baril și intensificarea presiunilor pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon au determinat concentrarea eforturilor oamenilor din industria maritimă, ceea ce a condus la redescoperirea puterii corabiilor cu pânze și a încetinirii vitezei navelor. Cele 50.000 de nave comerciale din lume, care transportă 90% din bunurile comercializate, de la petrol, gaz, cărbune și grâne la produse electronice, emit anual circa 800 de milioane de tone de dioxid de carbon, reprezentând 5% din totalul emisiilor de carbon la nivel mondial.

Vasul "MS Beluga SkySails", care cântărește 10.000 de tone, va utiliza un zmeu ghidat printr-un calculator, combinând astfel tehnologia modernă cu informațiile vechi de sute de ani. În cazul în care călătoria va avea succes, Wrage speră să dubleze anul acesta mărimea zmeielor la 320 de metri pătrați. Compania sa speră ca va utiliza circa 1.500 de nave până în anul 2015.

Mai multe știri pe www.mediafax.ro