„Achită pe inculpatul Iordache Nelu la data săvârșirii faptelor, pentru săvârșirea infracțiunii de instigare la infracțiunea de abuz în serviciu, în formă continuată, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit. (…) Achită pe inculpatul Iordache Nelu, cu datele personale menționate anterior, pentru săvârșirea infracțiunii de instigare la infracțiunea de fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicarea copiei minutei”, se arată în decizia magistraților Tribunalului București.
Aceeași măsură a fost dispusă și pentru Ion Dina, Marin Tudor, Luchian Toma Panduru, Mihai Adrian Radu, Ștefan Radu, Mircea Nicolae Dorel și SC Romstrade SRL.
Nelu Iordache, firma Romstrade și mai mulți șefi de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova au fost trimiși în judecată în anul 2014 pentru fapte de corupție privind lucrări de modernizare a 184 de kilometri din DN 67C Transalpina, potrivit Direcției Naționale Anticorupție (DNA).
Potrivit rechizitoriului procurorilor DNA, în perioada august 2009 – iunie 2010, în condițiile executării lucrărilor de modernizare a drumului național DN 67 C Bengești – Novaci – Rânca – Obârșia Lotrului – Sebeș (Transalpina), pe o lungime de 184 de kilometri, în cadrul unui contract finanțat de DRDP Craiova, mai mulți angajați ai direcției, respectiv diriginții de șantier Ion Dina și Marin Tudor, responsabilul cu derularea contractului, Luchian Toma Panduru, Mihai Adrian Radu, Ștefan Radu, Constantin Șerban și Ștefan Brânaru, au certificat și vizat, pentru a fi decontate, situații de lucrări fictive sau neexecutate și materiale de construcții care figurau că ar fi fost achiziționate, încălcându-și astfel atribuțiile și sarcinile de serviciu.
Pentru ca angajații DRDP Craiova să aprobe plata lucrărilor neefectuate și materialele de construcție inexistente, Nelu Iordache, în calitate de administrator al Romstrade, societate care a primit contractul de executare a lucrărilor, l-ar fi determinat pe Nicolae Dorel Mircea să falsifice mai multe situații de lucrări și facturile aferente.
Nicolae Dorel Mircea ar fi falsificat două situații de lucrări prin care s-a atestat în mod nereal că firma Romstrade ar fi executat lucrări la trei poduri, valoarea totală confirmată și neexecutată fiind de 1.750.962 de lei. El ar mai fi falsificat și o situație de lucrări în care a inclus aprovizionarea cu materiale de construcții în valoare de 17.034.324,75 lei, documente pe care le-a depus la sediul DRDP Craiova, pentru a fi decontate mai multe facturi cu lucrări neexecutate și materiale achiziționate, au scris procurorii în actul de sesizare a instanței.
Directorul de la Departamentul Analize – Decontări al Romstrade ar fi falsificat, de asemenea, mai multe situații de lucrări prin care s-a atestat, în mod nereal, că societatea comercială ar fi executat lucrări constând în „doborârea copacilor cu diametre mai mari de 40 cm” și „scoaterea rădăcinilor și a buturugilor cu diametre mai mari de 40 cm”, valoarea totală a plăților nelegale efectuate de DRDP Craiova fiind de 4.063.978,44 lei.
În acest fel, Compania Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a fost prejudiciată cu aproape 23 de milioane de lei, întrucât DRDP Craiova este o subunitate a acesteia. Banii au fost recuperați în cursul urmăririi penale, în urma solicitării procurorilor DNA, se mai arată în documentul citat.
Acesta nu este singurul dosar în care este implicat Nelu Iordache. Tot la Tribunalul București se judecă, din 26 aprilie 2013, procesul în care Iordache este acuzat de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani și înșelăciune, în legătură cu deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nădlac – Arad, de aproximativ 22 de kilometri.
Procurorii au arătat, în rechizitoriul trimis instanței, că Nelu Ioardache ar fi schimbat, fără respectarea prevederilor legale, destinația sumei de 31.519.960 de lei, reprezentând o parte din avansul încasat de la CNADNR SA de firma administrată de acesta pentru proiectarea și execuția lucrărilor la primul tronson din autostrada Nădlac – Arad, de aproximativ 22 kilometri, lucrarea fiind finanțată în proporție de 85 la sută din fondul de coeziune al Uniunii Europene. SC Romstrade SRL era societate lider a asocierii Romstrade SRL – Monteadriano Engenharia E Construcao SA – SC Donrep Construct SRL, care a încheiat contractul cu CNADNR.