Prima pagină » Știri » Nicușor Dan atacă „suspendata” lui Sorin Oprescu: Costul pentru un kilometru este de cel puțin opt ori mai mare decât în mod normal

Nicușor Dan atacă „suspendata” lui Sorin Oprescu: Costul pentru un kilometru este de cel puțin opt ori mai mare decât în mod normal

Nicușor Dan atacă „suspendata
Nicușor Dan, președintele Asociației „Salvați Bucureștiul" și contracandidatul lui Sorin Oprescu la alegerile pentru Primăria Capitalei, a atras atenția asupra costurilor foarte mari pe care le presupune realizarea proiectul inelului median, tronsonul Lacul Morii-Șoseaua Colentina.

Nicușor Dan, președintele Asociației „Salvați Bucureștiul” și contracandidatul lui Sorin Oprescu la alegerile pentru Primăria Capitalei, este nemulțumit de costurile foarte mari pe care le presupune realizarea proiectul inelului median, tronsonul Lacul Morii-Șoseaua Colentina.

Unul dintre cele mai dragi proiecte ale lui Oprescu, așa-zisa „autostradă suspendată”, care a devenit ulterior „inel median”, are mari șanse să fie aprobat de noul Consiliu General al Municipiului București, după ce foștii consilieri, în majoritate PDL-iști, l-au respins în repetate rânduri.

Costurile șoselei de 13 kilometri care ar urma să lege cartierele Militari și Colentina sunt estimate la 1,57 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici ai studiului de fezabilitate. Doar pentru execuția unui kilometru din această arteră rutieră, primăria ar urma să plătească peste 85 de milioane de euro, la care se adaugă costurile pentru exproprieri și proiectare, potrivit aceluiași studiu. Trebuie precizat însă faptul că acest proiect presupune și realizarea de poduri și pasaje supraterane și subterane.

Nicușor Dan spune că pe piața internațională costul unei kilometru de autostradă variază între 3 și 10 milioane de euro pe kilometru, ceea ce înseamnă că primaria ar urma să plătească de cel puțin opt ori mai mult. Fostul candidat la Primăria Capitalei spune că acesta este și motivul pentru care consilierii locali au decis ca ședințele în care se aprobă astfel de proiecte să nu mai fie publice.

„Consilierii au luat o decizie abuzivă și ilegală, de a nu mai permite accesul publicului în sala de dezbatere. Practic, s-au izolat de cetățeni. Mai mult, exista un obicei ca proiectele supuse spre aprobare să fie prezentate, pentru dezbatere publică, măcar cu cinci zile înainte. Acum nu s au prezentat nici măcar cu o zi înainte”, a declarat președintele Asociației „Salvați Bucureștiul”, a declarat Nicușor Dan.

„Suspendata” se mai amână puțin

Proiectul închiderii inelului median s-a aflat marți pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București, care a fost însă amânată pentru că foarte mulți consilieri se află în concediu. Ședința urmează să fie reprogramată la o dată care va fi anunțată în timp util, potrivit unui comunicat al Primăriei Capitalei.

Așadar, Sorin Oprescu trebuie să mai aștepte până să bifeze unul dintre principalele obiective ale celui de-al doilea său mandat, alături de rezolvarea problemei câinilor vagabonzi, așa cum a anunțat imediat după câștigarea alegerilor din iunie.
Proiectul a fost respins de mai multe ori de fost Consiliul General, format în majoritate din membri PDL. Acum însă lucrurile s-au schimbat și proiectul are mari șanse să treacă, crede Nicușor Dan. Din cele 55 de mandate de consilier, USL deține 37, PDL, 11 mandate, iar PPDD, șapte.

Șoseaua de 1,5 miliarde de euro

Valoarea proiectului inelului median este estimată la 1,57 miliarde de euro, dintre care 233 de milioane de euro sunt alocați pentru obținerea și amenajarea terenului, 57 de milioane pentru proiectare, 1,12 miliarde de euro pentru execuție și 153 de milioane de euro prevăzuți pentru alte cheltuieli.

Artera rutieră va fi construită în vecinătatea căii ferate și se va intersecta cu Șoseaua Colentina, Șoseaua Andronache, Penetrația Autostrăzii București – Brașov, în imediata vecinătate a Străzii Gherghiței, Șoseaua Petricani, Șoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării/Strada Nicolae Caramfil, Șoseaua Nordului, Șoseaua București-Ploiești (DN 1), Bulevardul Poligrafiei, Bulevardul Bucureștii Noi/Șoseaua Chitilei, Calea Giulești, Calea Crângași, Șoseaua Virtuții.

Proiectul presupune și construcția a două tuneluri pe sub Herăstrău, precum și a altor pasaje subterane, dintre care două vor asigura legătura spre și dinspre Ploiești, dar și a unor pasaje supraterane și poduri.

Citește și