Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a spus, după ce un autobuz STB a luat foc în mers, că „trebuie să înțelegem ce s-a întâmplat”, dar a precizat că „nu trebuie să ne impacientăm”.
„Trebuie să înţelegem ce s-a întâmplat acolo ca să nu punem în pericol oamenii. Totuşi, nu ar trebui, în opinia mea, să ne impacientăm. Sunt autobuze care circulă în Bucureşti deja de mai bine de trei ani. Deci sunt 400 de autobuze care circulă de trei ani, probabil că ele au făcut împreună de ordinul 15 milioane de kilometri”, a declarat primarul general, la B1 TV.
Conform sursei citate, „nu e normal să apară un incendiu la un autobuz în mers, dar totuşi nu este ceva care să ne îngrijoreze”, scrie News.ro.
„O să vedem care a fost cauza punctuală aici. Poate că au fost nişte reparaţii care n-au fost bine făcute. O să ne spună specialiştii care se vor uita”, a adăugat primarul general.
Marţi, la ora 4.20, un autobuz al liniei N521 (121) fost distrus într-un incendiu, iar o comisie tehnică a STB verifică cauzele defecţiunii care au dus la aprinderea motorului.
Toate autobuzele marca Otokar vor fi supuse unei verificări tehnice suplimentare, după ce un autobuz al liniei N521 (121) a fost distrus într-un incendiu, marţi dimineaţa, în jurul orei 4:20, informează Societatea de Transport Bucureşti (STB).
Reprezentanţii STB au transmis că în prezent o comisie tehnică a STB verifică cauzele defecţiunii care au dus la aprinderea motorului, iar după finalizarea expertizei tehnice a specialiştilor cu privire la cauzele producerii acestui incident, vor veni cu noi informaţii.
„Din dispoziţia directorului general, pentru siguranţa călătorilor se fac verificări tehnice suplimentare (faţă de cele zilnice obligatorii) pentru toate autobuzele marca Otokar. Asigurăm călătorii ca acest incident este izolat şi sunt luate măsuri tehnice suplimentare pentru a preveni astfel de situaţii”, subliniază STB într-un comunicat citat de Agerpres.
Societatea de transport public a transmis că măsurile imediate care au fost luate vizează verificarea tehnică suplimentară a autobuzelor marca Otokar programate să iasă în traseu în aceste zile şi instruirea conducătorilor auto să sesizeze cât mai rapid orice eventuală anomalie/ defecţiune care apare în traseu (după caz).
Potrivit sursei citate, măsurile pe termen mediu sunt: evaluarea şi stabilirea cauzelor care au provocat defecţiunea şi convocarea producătorului acestui tip de autobuz şi luarea unor măsuri tehnice suplimentare de siguranţă (după caz, dacă se constată ca este un defect de fabricaţie.
De altfel, autobuzele Otokar cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei continuă să le dea bătăi de cap șoferilor Societății de Transport București (STB), pentru că mașinile turcești au în continuare probleme și se defectează foarte des. Potrivit unui răspuns al STB din luna mai a acestui an, la solicitarea Gândul, în perioada 1 decembrie 2018 – 28 februarie 2023 au fost raportate nu mai puțin de 26.035 defecțiuni tehnice la autobuzele Otokar. Mai mult, spun surse Gândul, mentenanța autobuzelor este în continuare „la pământ”.
Reprezentanții STB au transmis, la solicitarea Gândul, că autobuzele Otokar, cumpărate de Primăria Capitalei în 2018, cu suma de 458.100.826 de lei fără TVA, înregistrează în continuare defecțiuni tehnice.