Prima pagină » Știri » Noi reclamații privind dispariția de bani din cutii de valori de la o sucursală BCR

Noi reclamații privind dispariția de bani din cutii de valori de la o sucursală BCR

Noi reclamații privind dispariția de bani din cutii de valori de la o sucursală BCR
Numărul reclamațiilor privind dispariția de bani din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul Piteștiului a ajuns la zece după ce miercuri alte două persoane au depus plângeri, surse judiciare afirmând să suma totală dispărută în toate cele zece cazuri depășește 1,5 milioane de euro.

Potrivit reprezentanților Poliției Argeș, alte două sesizări privind dispariția de bani din cutiile de valori de la BCR au fost înregistrate miercuri, iar polițiștii au mers din nou la sediul unității bancare situate în centrul municipiului Pitești pentru a începe cercetările și în aceste cazuri.

„Avem în acest moment încă două cazuri, după ce astăzi (miercuri-n.r.) au fost depuse două noi reclamații. În total sunt zece cazuri în acest moment, iar ancheta este în desfășurare și este posibil să mai avem sesizări, în condițiile în care clienții băncii își verifică și astăzi cutiile de valori”, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliției Argeș, comisar șef Dănuț Dinu.

El nu a precizat despre ce sume este vorba în cazul ultimelor două reclamații, spunând doar că „sunt sume mari de bani, în valută”.

Conform anchetatorilor, la sucursala BCR din centrul Piteștiului sunt 300 de cutii de valori, dintre care 105 sunt închiriate, iar 37 dintre acestea nu fuseseră verificate, până miercuri, de către clienți.

Potrivit unor surse judiciare, suma totală dispărută în toate cele zece cazuri depășește un milion și jumătate de euro.

Prima reclamație privind dispariția de bijuteri și bani dintr-o cutie de valori de la a sucursala BCR din centrul Piteștiului a fost depusă vineri, când o familie a reclamat că din cutia de valori i-au fost furați 130.000 de dolari și 49.000 de lei, precum și bijuterii din aur și un ceas vechi de o sută de ani.

Luni, la Poliția Argeș au fost depuse alte trei reclamații privind dispariția de bani din cutii de valori de la aceeași bancă. Păgubiții au reclamat dispariția a 131.000 de euro, 400.000 de euro, respectiv 130.000 de euro.

Marți dimineață, un bărbat a reclamat Poliției dispariția a 200.000 de euro dintr-o cutie de valori a băncii, în cursul zilei de marți fiind depuse alte trei reclamații privind dispariția unor sume mari de bani.

Surse din rândul anchetatorilor spuneau că există doi suspecți principali în acest caz, între care un bărbat cu cetățenie româno-spaniolă.

Sursele citate spun că cei doi bărbați sunt clienți ai băncii de mai mult timp, iar în ultimele patru luni ar fi intrat frecvent în bancă, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, după ce au avut și ei bunuri în mai multe cutii de valori ale unității și și-ar fi făcut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi în condițiile în care aceștia apar în imaginile de pe camerele de supraveghere ale băncii, surprinse vineri, înainte de a fi depusă prima plângere.

Directorul de comunicare al BCR Ionuț Stanimir a declarat, marți, că nu există indicii privind vinovăția vreunui angajat al băncii în cazurile privind dispariția unor bani și valori, reclamate la Poliție, iar banca va evalua „obligația morală” de a despăgubi clienții, chiar dacă nu există o obligație contractuală.

„În acest moment, colaborăm cu Poliția și le-am pus la dispoziție toate probele materiale și înregistrările video, însă din indiciile și din semnele momentane nu există implicare a angajaților băncii. Ceea ce vă putem spune, de asemenea, este că, din punct de vedere contractual, nu există obligația legală de a despăgubi clienții, însă în același timp vom evalua orice obligație morală pe care o avem în sensul despăgubirii, cu ajutorul organelor acreditate.(…) Nu există niciun semn în ceea privește complicitatea unui angajat al băncii, momentan nu există indicii în acest sens. Poliția face investigații preluând probele materiale de la fața locului și înregistrările video”, declara Stanimir.

El le-a descris jurnaliștilor sistemul de securitate al băncii din zona de Tezaur și procedura deschiderii unei casete de valori, cu „trei bariere de securitate”, precizând că în niciun moment „un angajat al băncii nu vede, nu observă, nu are idee ceea ce se află în interiorul acesteia”.

Întrebat dacă există posibilitatea ca un client care are o casetă închiriată să poată deschide o altă casetă pe care a avut-o cândva și după care și-a făcut mulajul cheii, Stanimir a precizat că „nu există această posibilitate” și i-a îndemnat pe jurnaliști să întrebe organele de anchetă despre acest mod de operare.

Chestionat dacă se schimbă încuietorile în momentul în care o casetă de valori este închiriată de alt proprietar, directorul de comunicare al BCR a precizat că o să verifice „acest aspect”, iar întrebat din nou dacă se poate face un mulaj după cheie Stanimir le-a spus jurnaliștilor că nu poate comenta și i-a îndemnat din nou să întrebe Poliția despre o asemenea situație.

Citește și