Prima pagină » Știri » Noile reguli la ITP! Sunt vizați șoferii care nu dețin mașini noi: „Toată forfota este ca să se scape de mașinile second-hand”

Noile reguli la ITP! Sunt vizați șoferii care nu dețin mașini noi: „Toată forfota este ca să se scape de mașinile second-hand”

Noile reguli la ITP! Sunt vizați șoferii care nu dețin mașini noi: „Toată forfota este ca să se scape de mașinile second-hand”

Intră în vigoare noi reguli europene pentru stațiile autorizate care pot face inspecția tehnică periodică la mașini. Astfel, ele trebuie să dețină aparatură performantă prin care pot detecta noxele sau erorile mașinilor. 

Operatorii au avut la dispoziție cinci ani pentru a pune acest aspect la punct.

Reglementările fac parte din Directiva UE 2014/45 care a intrat în vigoare în luna mai 2018 şi încă din acel moment staţiile ar fi trebuit să se doteze pentru a se alinia cerinţelor.

Pentru noile norme se putea da operatorilor o derogare de maximum 5 ani, exact atât cât a și dat Registrul Auto Român.

Stațiile ITP au fost informate în legătură cu noile cerințe europene încă din 2018, pentru a avea timp să se doteze cu dispozitivele cerute.

Această derogare a expirat şi Directiva intră în vigoare de astăzi, potrivit Jurnalul.

„Începând de luni 22.05.2023, vor fi puse în aplicare noi prevederi legislative, impuse la nivel european, care obligă stațiile ITP să fie dotate suplimentar cu anumite echipamente și dispozitive specifice activităților de inspecție tehnică. Mai exact este vorba despre: dispozitive de suspendare a vehiculului pe una dintre punți, instalate la canalul de vizitare pentru stațiile de clasa a 3-a, dispozitive de conectare la interfața electronică a vehiculului (n.r. – instrument de scanare) inclusiv OBFCM (n.r. – preluarea și transmiterea consumului real de energie) pentru stațiile de clasa 2-a, platforme culisante cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasa a 3-a, decelerometru cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasele a 2-a și a 3-a (n.r. – un dispozitiv care este utilizat pentru a verifica eficienţa frânării vehiculelor), dispozitive de detectare a pierderilor GPL/GNC/GNL, după caz”, a declarat Roxana Dima, purtător de cuvânt al Registrului Auto Român.

Tot de astăzi se va modifica și modul de transmitere a datelor din stațiile ITP către serverul Registrului Auto Român.

Operatorii au un link pe care au obligația de a-l descărca. Astfel, vor intra în server pentru a introduce datele testării autovehiculului.

Doar prin acest fel vor putea valida ITP-ul.

Operatorii care nu au cumpărat echipamentele impuse nu mai pot efectua inspecții tehnice perioade și își vor pierde autorizația.

Ei au fost informați de RAR cu privire la noile reglementări.

„Nu toți oamenii au bani să cumpere mașini noi”

Sunt foarte mulți proprietari care nu au avut posibilitatea să achiziționeze aceste aparaturi, pentru că sunt foarte costisitoare.

„Făceam verificări tehnice după un flux cu care lucrăm de peste 20 de ani. Ulterior, conform normelor, ne cer să scanăm mașinile, să punem testere pe ele să scanăm erorile. Trebuie o aparatură foarte scumpă şi foarte modernă pentru aşa ceva. Aparatul ăla care poate stabili consumul costă în jur de 10.000 de euro.

Nu am avut posibilitatea să îl cumpăr, că nu am avut bani. Chiar dacă am avut 5 ani la dispoziţie, să nu uităm că au fost doi ani de pandemie, în care nu prea am lucrat. De luni vor fi stații care nu mai pot să lucreze.

Eu nu o să mai fac inspecţii ITP, rămând doar cu service-ul. Toată forfota asta este ca să scape de maşinile second-hand. Sunt maşini la mâna a doua vechi de 10 ani care nu vor trece testele. Nu toţi oamenii au bani să cumpere maşini noi. Cei din Uniunea Europeană dau directive în funcție de interesele lor, nu de buzunarele noastre”, a declarat Anghel Popa, un patron de service auto.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Serviciile ucrainene lovesc greu în armata rusă. Un avion-cheie a fost scos din luptă înainte de distrugerea submarinului din Novorossiisk
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Ce au descoperit astronomii pe orbita unei stele antice?