Noile reglementări din legea care vizează serviciile „ridesharing” au intrat în vigoare. Ce se va întâmpla cu șoferii
Reprezentanții companiilor spun că numărul șoferilor care fac ridesharing va fi redus, însă dau asigurări clienților că tarifele nu vor crește.
„Ne așteptăm să vedem o scădere într-adevăr. Până la data de 1 februrie nu toți transportatorii au reușit să-și obțină toate documentele. În acest moment avem undeva la 60% de șoferi autorizați pe aplicație”, a declarat pentru MEDIAFAX Anca Gherle, purtător de cuvânt al unei companii de ridesharing.
Ea a mai precizat că Autoritatea Română Rutieră vine în ajutorul celor care nu au documentația completă.
„Am înțeles de la Autoritatea Română Rutieră că s-a creat o celulă de criză pentru această perioadă unde se procesează mult mai rapid cererile lor”, a mai spus Gherle.
Șoferii trebuie să aibă avizul tehnic de la Ministerul Comunicațiilor, atestat de șofer de la Autoritatea Rutieră, iar pe lângă acestea, mai au nevoie de cel puțin 2 ani de experiență la volan și trebuie să aibă peste 21 de ani.
Legea privind transportul alternativ a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis în noiembrie 2019, la o săptămână după ce ordonanța 49 care reglementează acest serviciu fusese adoptată de Camera Deputaților. O reglementare introdusă de parlamentari amâna intrarea în vigoare a acestor prevederi până la 1 februarie, pentru a permite companiilor de transport alternativ să obțină toate documentele și avizele necesare pentru a funcționa legal.
Pentru serviciile digitale de ridesharing mașinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani. De asemenea, este acceptată și achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic – ceea ce nu este valabil pentru taxiuri.