„Pentru această comisie procedura este nouă pentru că la precedenta Comisie, mă refer la Comisia Junker, Comisia Juridică nu a făcut o verificare în raport de codul de conduită al comisarilor cu privire la conflictele de interese, dar confruntat cu foarte scandaluri de conflict de interese, mai ales post pierderea mandatului foarte mulți dintre comisari și dintre președinții de comisie s-a dovedit că erau pe ștatele de plată a unor mari companii, inclusiv bănci, președintele Barroso este și acum, lucrează în beneficiul unor bănci s-a hotărât ca să se verifice onestitatea și integritatea candidaților. Nu știu în concret i-au reproșat doamnei Plumb, ce tip de conflict de interese, sunt definite în regulament câteva. Conform procedurii actuale, este împiedicată să meargă la un examen de competență de specialitate în comisia de transport și probabil președintele desemnat al Comisiei va cere României desemnarea unui alt candidat”, a afirmat Norica Nicolai, vineri, într-o conferință de presă.
Ea a precizat că au mai existat astfel de înlocuiri de comisari europeni și în Comisia Europeană precedentă, condusă de Jean-Claude Juncker.
„Am văzut astăzi (vineri – n.r.) însă o intervenție a președintelui PE pe această chestiune, așteptăm un răspuns al Comisiei Juridice din PE, dar în măsura în care răspunsul va fi negativ aceasta este procedura de urmat. Nu este prima înlocuire să știți, au mai fost și în mandatul trecut două astfel de situații, paradoxal una la transporturi, deci aceeași Comisie, era vorba de candidata slovenă care a fost prim-ministru al Sloveniei și care s-a autopropus pentru această funcție, dar a picat în audierea din comisia de transport și așa ajuns Violeta Bulc comisar pe probleme de transport, văd că și România și Ungaria sunt în aceeași situație și așteptăm evoluția în raport de opinia Comisiei Juridice”, a explicat Nicolai.
Ea este de părere că portofoliul transporturi nu va fi pierdut de către România.
„Nu cred pentru că portofoliile au fost deja negociate cu statele membre și asta ar însemna o bulversare a întregii comisii, cele două portofolii, așa zis rămase libere dacă cele două persoane nu sunt acceptate sunt obligatorii, deci România în opinia mea va trebui să desemneze o altă persoană pentru calitatea de comisar pe probleme de transport”, a conchis Norica Nicolai.
Rovana Plumb a primit un vot negativ, joi, în Comisia pentru Afaceri Judiciare (JURI) a Parlamentului European pentru funcția de comisar european. Și Laszlo Trocsanyi, candidatul Ungariei pentru funcția de comisar european pentru extindere și politica de vecinătate, a picat la vot în Comisia pentru Afaceri Juridice.
Comisia JURI urmează să se reunească, luni, în ședință pentru a lua o decizie cu privire la cei doi candidați aflați în potențial conflict de interese.