Directorul aeroportului din Iași, Marius Bodea, a declarat, miercuri, pentru corespondentul MEDIAFAX că lucrările la noua pista a aeroportului ieșean vor fi încheiate în noiembrie, cu șapte luni mai devreme decât era prevăzut inițial.
El a spus că a primit de la constructori graficul de lucrări, care prevede că întreaga pistă, având lungimea de 2.400 de metri, pe care vor putea ateriza și decola avioane de mari dimensiuni, va fi funcțională cel mai târziu la 30 noiembrie 2014.
„Lucrările la pistă au reînceput săptămâna asta. Au fost aduse și echipamente pentru lucrul pe timp de noapte. Se va lucra în trei schimburi. Decizia nu poate decât să ne bucure, pentru că vrem să terminăm noua pistă cât mai repede. Contractul inițial prevedea că pista va fi gata în iulie 2015”, a afirmat directorul aeroportului din Iași, Marius Bodea.
Noua pistă a aeroportului ieșean va costa 139 de milioane de lei, lucrările fiind realizate de asocierea formată din firmele Max Boegl, Vega ”93 Galați și UTI Group.
Pista va avea 2.400 de metri lungime, față de 1.800 de metri cât are pista actuală.
În ultimii ani, mai multe companii aeriene au anunțat că nu pot opera pe aeroportul din Iași atât din cauza calității precare a pistei cât și a dimensiunilor reduse a acesteia, fapt care nu permite aterizarea sau decolarea avioanelor în condiții de siguranță.
În prezent, pe aeroportul ieșean operează companiile Tarom și Austrian Airlines, cu zboruri către București, Londra, Roma, Bologna, Torino și Viena. La sfârșitul lunii martie, Tarom va introduce o cursă aeriană Iași-Tel Aviv, urmând să fie efectuate două zboruri pe săptămână.
Directorul aeroportului din Iași, Marius Bodea, susține că speră ca în perioada următoare Iașiul să aibă legături aeriene și cu Istanbul, dar și cu un oraș din Germania.
După finalizarea noii piste, ar putea fi introduse zboruri de la Iași către Paris, Amsterdam, Bruxelles și către un oraș din Spania.