Noua strategie națională antidrog cuprinde concepte noi, adaptate modului în care s-a transformat consumul în ultimii ani, care ar include montarea de automate cu seringi în zonele cu mulți consumatori, dar și vânzarea de teste antidrog în farmacii, a declarat directorul ANA, Sorin Oprea.
Directorul Agenției Naționale Antidrog (ANA), chestorul Sorin Oprea, a declarat marți că noua strategie antidrog, care urmează să fie aprobată de Guvern, își propune să spargă anumite bariere și să schimbe mentalități în ce privește consumul de droguri.
„Este nevoie de o regândire a abordării problematicii consumului de droguri. Vrem să găsim rezolvări pentru situațiile nou apărute. Una ar fi automatele de seringi sau distribuirea lor prin farmacii. O seringă folosită de un consumator este dată apoi la alți zece, iar transmiterea bolilor se face foarte rapid. Seringile pentru un consumator, pentru un an de zile, costă cam 100 de euro. Tratamentul pentru HIV costă 4.000 de euro. Deci trebuie să luăm niște măsuri”, a mai spus directorul ANA.
În străinătate, seringile noi oferite comsumatorilor la automate pot fi luate în schimbul uneia folosite sau al unei sume modice.
Directorul ANA a mai spus că este luată în calcul inclusiv posibilitatea ca în farmacii să se vândă teste antidrog, astfel încât părinții să își poată testa copiii.
Sorin Oprea a precizat că aceste idei sunt doar concepte în noua strategie antidrog, dar vor putea fi puse în practică după ce Guvernul va adopta documentul finalizat încă din decembrie 2012.
Directorul ANA a mai spus că miercuri seară, începând cu ora 21.00, în zona Debarcader din Parcul Cișmigiu, vor fi comemorate 238 de persoane care au murit în urma supradozei, prin lansarea unor lampionae pe lac și prin sensibilizarea opiniei publice privind riscul de deces ca urmare a consumului de droguri.
De asemenea, reprezentanții ANA și cei ai Ministerului Tineretului și Sportului vor distribui materiale informative privind consecințele nefaste pe care l-a avut consumul de droguri asupra vieții unor celebrități.