Producătorii de automobile caută sunetul perfect pentru mașinile electrice. În prezent, aceste vehicule sunt atât de silențioase, încât pun în pericol viața pietonilor, obișnuiți să audă duduitul motoarelor cu combustie internă.
„Sunetul vehiculului electric este identitatea sa. Nu poate fi prea intruziv sau enervant. Trebuie să fie futurist și nu poate suna ca în trecut. Nu putem adăuga sunetul unui motor cu combustie,” spune Frank Welsch, responsabil pentru dezvoltarea tehnică la Volkswagen, pentru Reuters.
Automobilele electrice VW vor avea difuzoare proiectate pentru a atrage atenția pietonilor. „Modelele performante trebuie să aibă un sunet mai puternic, cu mai mulți bași. Nu pot bâzâi ca o mașină de cusut. Trebuie să fie futurist,” a explicat Welsch, adăugand că SUV-urile vor avea un sunet mai profund, pentru a reflectă dimensiunile lor mai mari.
VW a ales deja sunetul pentru autovehiculul compact Volkswagen ID, care va fi prezent în showroom-uri din 2020.
Pentru noul său model EQC, rivalul german Mercedes-Benz a dezvoltat un mormăit artificial suficient de puternic pentru a avertiză pietonii că vehiculul se apropie, dar care să nu deranjeze pasagerii.
„Vrem că mașină să fie cât mai silențioasă posibil în interior, dar există reguli pentru nivelurile de decibeli în exterior”, a declarat Jochen Hermann, șeful departamentului de dezvoltare electrică la Mercedes-Benz.
„Am ales un semnal acustic pentru EQC cu aproximativ un an în urmă, dintre trei sunete diferite”, a spus el, adăugand că sunetul trebuia să fie la fel de rafinat că și vehiculele de combustie ale constructorului din Stuttgart.
„Luați modelul Mercedes-Benz S-Class cu 12 cilindri. Dacă se apropie de tine cu 10 kilometri pe oră, abia o auzi, așa că am vrut un sunet care, de asemenea, inspiră rafinament pentru mașină electrică”, a spus Hermann.
Mercedes-AMG, un brand care se mândrește cu notele puternice ale țevilor de eșapament ale motoarelor sale cu 8 sau 12 cilindri, adoptă o abordare neortodoxă pentru a-și face auzite viitoarele mașini electrice. AMG colaborează cu trupă rock americană Linkin Park pentru a găsi un sunet artificial puternic pentru mașinile sale electrice, a declarat Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG.
BMW Group lucrează de asemenea la sunetul unei mașini mini electrică, potrivit lui Esther Bahne, vicepreședinte pentru strategie și inovare la BMW Mini.
„Sunetul este cu siguranță ceva care va modela identitatea mașinii”, a spus Bahne.
Provocarea este cu atât mai mare pentru producătorii de mașini sport, a declarat Michael Pfadenhauer, șeful departamentului acustic la Porsche, pentru revistă Christophorus.
„Nu există e-sunet. Trebuie inventat. Sunetul transportă emoțiile unui vehicul. Oferă feedback despre potențialul și capacitatea mașinii „, a spus el. „La viteze reduse, trebuie să asigure un condus confortabil, iar la viteze mari, în mod sportiv, este nevoie de un feedback acustic mai intens, pentru a face clienții să experimenteze potențialul vehiculului.”