Nu se cuvine! Un preot îl anunță pe papa Francisc că NU ESTE BINEVENIT în România
Cunoscut pentru comentariile sale radicale, preotul Matei Vulcănescu are o nouă inițiativă: el a inițiat și distribuie o petiție online prin care Papa Francisc este anunțat, neoficial, că nu ar trebui să vină în țara noastră.
Suveranul pontif ar urma să vină în România în jurul datei de 1 iunie 2019, dar preotul Vulcănescu, de la Parohia Panaghia Odighitria din Pireu, Grecia, care a primit interdicție în 2015 de la Patriarhia Română să mai fie membru al vreunei comuniuni din lăcașurile de cult din Muntenia și Dobrogea, îl anunță că nu are ce căuta pe pământ românesc, scrie ziaruldeiasi.ro.
„Petiție împotriva venirii papei în România de Preot Matei Vulcănescu / 31 ianuarie 2019 Această petiție a fost semnată până în prezent de aproape 5.000 de români. Papa Nu are ce cauta în Romania! De ce spunem NU venirii papei în România? Mărturisirea este mântuitoare, ca fii ai Bisericii, clerici și laici, putem să mărturisim Adevărul, care este Hristos! Orice diplomație cade în fața Adevărului!”, transmite părintele în petiția sa.
Petiția a fost inițiată încă din 29 ianuarie 2011 și nu a strâns decât puțin peste 5.000 de semnături, dar anunțul vizitei papei Francisc în acest an i-a înviorat pe contestatari, care vor reluarea demersului.
Petiția inițiată de preotul Vulcănescu (integral):
„Această petiție a fost semnată până în prezent de aproape 5.000 de români.
Papa nu are ce căuta în România !
De ce spunem NU venirii papei în România?
Mărturisirea este mântuitoare, ca fii ai Bisericii, clerici și laici putem să mărturisim Adevărul, care este Hristos! Orice diplomație cade în fața Adevărului!
De ce spunem NU venirii Papei în România? Din următoarele motive:
1. Se creează confuzie și mulți dintre Ortodocși vor crede că Biserica Ortodoxă și papistașii ar fi o Biserică, în timp ce Biserica Adevărată este Una, și anume cea Ortodoxă.
Cei care au afirmat Teoria Ramurilor sunt anatematizați de Sinodul Ortodox al Bisericii Ruse din exil (ROCOR), anatema preluată de Biserica Rusiei și de Biserica Ortodoxă în plenitudinea ei.
2. Papa este eretic prin acceptarea ereziei Filioque. Aceasta erezie este condamnată de sfinți și Sinoade Ecumenice și Locale. De pildă: Sinodul II Ecumenic (unde se specifică clar că Duhul Sfânt purcede numai de la Tatăl, Simbolul Credinței „Cred și întru Duhul Sfânt, Care de la Tatăl purcede” ), Sinodul din vremea Sfântului Patriarh Fotie, numit și Sinodul al VIII-lea Ecumenic, Sinodul Antiunionist din vremea Sfântului Marcu Eugenicul, Sinoadele Isihaste din vremea Sfântului Grigorie Palama, împreună numite și Sinodul al IX-lea Ecumenic, după cum confirmă părintele Ioan Romanides, părintele Gheorghe Metalinos, părintele Teodor Zisis, profesorul de dogmatică Dimitrie Telenghidis, mitropoliții Heroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Atanasie de Limasol, Meletie de Katanga, Augustin Kandiotis și alți mari teologi ortodocși contemporani.
3. Nu se cuvine ca Ortodocșii și ereticii papistași să se adune în lăcașuri de cult împreună, conform tuturor canoanelor Bisericii Ortodoxe.
4. Papa ar veni in Romania ca șef al ereziei romano-catolice și ar putea fi primit de către Patriarhia Română ca episcop canonic al Romei cu Succesiune Apostolică, ceea ce este blasfemie, pentru că papistașii, de vreme ce au intrat în erezie, au pierdut și Succesiunea Apostolică, și Episcopia Romei. (conform Canonului I al Sfântului Vasile cel Mare)
5. Suntem de acord ca Papa să vină ca simplu vizitator sau ca șef de stat, dar să nu fie primit la Sfintele Slujbe în Bisericile Ortodoxe și nici vreun Ierarh al Bisericii Ortodoxe să participe la Mesa papistașă.
6. Parintele Dumitru Stăniloae afirma în Dogmatica sa faptul că papistașii se închină la un alt „dumnezeu” decât creștinii ortodocși, și anume un „dumnezeu” în sens budist, „dumnezeul” nirvanic impersonal (Teologia Dogmatica Ortodoxă, voumul I, pag 329: „Iubirea deplină dintre Tatăl și Fiul, ca identică cu Duhul Sfânt, de care face atâta caz teologia romano-catolică, nu e decât scufundarea celor două Persoane în Ființa Impersonală, în sensul plotinian sau nirvanic”).
Prin erezia Filioque, papistasii transformă pe Duhul Sfânt din Persoana dumnezeiască necreată în creatură, devenind pnevmatomahi, adică luptători împotriva Duhului Sfânt, (cf. Pr.Prof.Ioan Romanides, Dogmatica Patristică Ortodoxă, pag.35).
Îi numim papistași, și nu romano-catolici, pentru că numai Biserica Ortodoxă, cea UNA, are însușirea de Catolică (Universală sau Sobornicească sau Ecumenică). Cuvântul papistaș exprimă cel mai bine papocentrismul și dogma lor despre infaibilitatea papală (papa nu poate greși) și titlul de Vicar al lui Hristos (papa fiind pentru ei înlocuitorul lui Hristos pe pământ- Vicarus Christi in Terra) și „Piatra Credinței”.
Sfântul Iustin Popovici spune că, în istoria neamului omenesc, exista trei căderi însemnate: Adam, Iuda și Papa. Papa a dorit să îl înlocuiască pe Dumnezeu cu omul. Omul „papa” vrea să fie „dumnezeu”, dar fără ajutorul lui Dumnezeu (cf. Sfântul Iustin Popovici, Biserica Ortodoxă și Ecumenismul, pag. 112-113).
Papa vrea să îl îndepărteze pe Dumnezeu din lumea creată printr-o nouă dogmă eretică și anume „Harul Creat”, considerând că Dumnezeu e undeva departe și creează un Har (grație) pe care îl depozitează Papa și îl distribuie cum și cui vrea el.
Dispare, astfel, relatia personală a omului cu Dumnezeu și singura comuniune posibilă este numai cu Papa.
Sinoadele Isihaste din vremea Sfântului Grigorie Palama au condamnat această erezie. arătând ca Harul Divin este necreat, este însăși lucrarea lui Dumnezeu în lume.
Dumnezeu vine personal la noi prin Harul Sfintelor Taine ale Bisericii Ortodoxe și prin rugăciune.
Prin „dogma infaibilitatii papale” (aceea ca papa nu poate greși), Mântuitorul Hristos este exilat, adica este dat afară din „biserica” papistașă. (cf. Sfantul Iustin Popovici, Omul și Dumnezeul-Om, pag.114-116).
Mitropolitul de Navpakt, Heroteos Vlahos: „Vaticanul nu este Biserica, ci un sistem politico-economic ce se află în afara Bisericii. Și nici Papa, nici ceilalti clerici ai Vaticanului, nu au Succesiune Apostolică, deoarece la papistași nu există preoție, nu au nici Taine și ceea ce săvârșesc nu poate să sfințească pe nimeni”. (Mitropolit Heroteos Vlahos, Revista „Către Preot” 21 mai 2001 pag 13-Așezarea Monahală „Sfântul Grigorie Palama”, Kufalia).
Îi respectăm pe credincioșii papistași și pe Papa și le dorim întoarcere grabnică la Biserica cea Una, adică cea Ortodoxă, prin Botez, Mirungere și Sfânta Împărtășanie, iar celor numiți clerici dintre ei și prin Hirotonie Ortodoxă. Așa să le ajute Dumnezeu.”
notă: Față de oamenii care se află în credința Romano-Catolică ne exprimăm tot respectul și toată dragostea.
De aceea le și spunem adevărul. Nu le ascundem care este poziția Bisericii Ortodoxe prin Sfinții Părinți față de doctrina papistă, pe care Biserica Ortodoxă o respinge. Nu avem nimic cu papa ca om, pe care îl iubim și îl respectam ca om, nu suntem însă de acord cu învățătura lui, cu doctrina papistașă. Orice om este creat după chipul lui Dumnezeu, de aceea sentimentul pe care îl avem față de orice credincios papistaș este de dragoste, de milă, de compasiune, în nici un caz de ură.
Noi credem cu tărie că Hristos a facut o singură Biserică, așa cum mărturisim și în Crez: Cred într-Una, Sfăntă, Sobornicească și Apostolească Biserică, iar aceasta este Biserica Ortodoxă. Biserica nu permite rugăciuni în comun cu cei dinafara Ei. Biserica dorește ca toți care sunt înafara Ei să revină la Ea. Biserica Ortodoxă este plină de dragoste și dorește ca și papa să își dea seama că se află înafara Adevărului și să revină la Biserica Ortodoxă și în felul acesta la mântuire. Ce dragoste mai mare poate să aibă cineva decât sa-i spună adevărul, de a nu-l lasa în înselare sufleteasca? Papa este liber să circule unde dorește și unde este invitat la credincioșii lui sau ca șef de Stat să se întalneasca cu alt șef de Stat, așa cum afirmă și petiția din 2011 de pe petitieonline.ro Pentru Biserica Ortodoxă papa este anatema, adică înafara Bisericii lui Hristos din anul 1054.”
foto: youtube.com