Prima pagină » Știri » Numărul reclamațiilor la ANPC privind serviciile financiare s-a înjumătățit în ultimii trei ani

Numărul reclamațiilor la ANPC privind serviciile financiare s-a înjumătățit în ultimii trei ani

Numărul reclamațiilor la ANPC privind serviciile financiare s-a înjumătățit în ultimii trei ani
Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare la ANPC s-a redus considerabil în perioada 2016-2018, cu 55,3%, a anunțat marți directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Paul Anghel. Potrivit lui Paul Anghel, apariția Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a avut o contribuție decisivă în acest sens.

Numărul reclamațiilor consumatorilor privind serviciile financiare la ANPC s-a redus considerabil în ultimii trei ani, la jumătate. Recordul reclamațiilor a fost atins în anii 2015 și 2016, cînd a fost adoptată legea dării în plată, potrivit datelor publicate, într-o postare pe Facebook, directorul general al ANPC.

Dacă în 2016 au fost înregistrate 10.476 de reclamații pe produce și servicii financiare, numărul lor a scăzut la 4.682, în 2018. Numărul plângerilor înregistrate în primul semestru din 2019 a fost de 2.215.

„Această situație favorabilă consumatorilor este datorată transpunerii în legislația națională a directivelor 48/2008 și a directivei 17/2014, care au uniformizat modalitatea în care se acordă credite la nivel european. Desigur, în situația în care se constată eventuale abateri, acestea sunt corectate de ANPC”, precizează Paul Anghel.

Alți factori care au condus la scăderea numărului de reclamații pe zona serviciilor financiare sunt determinați de creșterea nivelului educației financiare și de soluționarea cauzelor pe cale amiabilă, fie direct între instituții și consumatori, fie prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), argumenează directorul general al ANPC.

Potrivit statisticii prezentate de Paul Anghel, în anul 2016, ponderea cererilor conforme adresate CSALB era de 2,25% din numărul total al reclamțiilor, iar în 2018, aceasta a ajuns la 27,6%.

În cifre, numărul dosarelor constituite la CSALB a crescut de aproape trei ori în perioada 1 ianuarie – 15 noiembrie 2019, față de tot anul 2017, respectiv 604 față de 214 dosare.

„Programele de educație financiară sunt în continuare necesare, astfel încât consumatorii să poată să facă alegeri cât mai bine informați în momentul în care contractează credite sau achiziționează alte produse și servicii. În momentul în care sunt interesați de contractarea unui credit, recomandarea este studieze ofertele instituțiilor bancare și nebancare și să facă alegerea în funcție de Dobânda Anuală Efectivă. Cu cât DAE este mai redusă, cu atât suma de rambursat este mai mică”, a transmis Paul Anghel.

 

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și