O bătrână din Brașov a fost înșelată cu aproape 2.000 de euro din METODA „ACCIDENTUL”
O bătrână de 71 de ani din Brașov a fost înșelată cu aproape 2.000 de euro, de către un necunoscut care a sunat-o și i-a spus că fiul ei este la spital în stare gravă și are nevoie urgentă de bani pentru a scăpa de consecințele juridice în urma unui accident rutier
Purtătorul de cuvânt al Poliției Județene Brașov, comisar-șef Liviu Naghi, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că, marți, în jurul orei 14.00, Biroul de Investigații Criminale al Poliției municipiului Brașov a fost sesizat de o femeie cu privire la faptul că soacra sa a fost victima unei înșelăciuni.
Bătrâna de 71 de ani a primit, marți, în jurul orei 11.00, un telefon de la un așa-zis avocat, care a anunțat-o că fiul ei este în spital, în stare gravă, după ce a provocat un accident rutier. Bărbatul i-a cerut bătrânei 2.500 de euro sub pretextul că îl va scăpa pe fiul ei de consecințele juridice în urma accidentului. Ca să fie mai convingător, bărbatul chiar i l-a dat la telefon pe presupusul fiu, care, plângând, i-a spus bătrânei să facă rost de bani cât mai repede.
„Pentru a induce în eroare victima, apelantul i-a spus că se află la spital, lângă fiul ei, iar ulterior l-a dat la telefon să vorbească cu mama lui și să confirme faptul că are nevoie de bani. Apelantul i-a indicat o bancă și un cont bancar unde să depună urgent suma menționată”, a spus Naghi.
Femeia a cerut ajutorul unei prietene și a reușit să strângă suma de 1.914 euro pe care a depus-o la banca menționată, la aproximativ două ore de la primirea apelului telefonic.
Între timp însă, nora bătrânei a aflat de la prietena care a împrumutat-o pe aceasta despre întreaga poveste și a anunțat imediat Poliția.
Polițiștii care au mers imediat la bancă au reușit să anuleze tranzacția în timp util, iar banii au fost înapoiați de polițiști victimei.
„Cercetările continuă în acest caz pentru tentativă de înșelăciune. Recomandăm cetățenilor, în special persoanelor în vârstă, să nu dea curs unor astfel de solicitări telefonice, să verifice verdicitatea aspectelor semnalate și, în cazul unor neconcordanțe, să anunțe imediat Poliția prin 112”, a mai spus reprezentantul Poliției Brașov.