Reprezentanții CNADNR au declarat pentru MEDIAFAX că noul termen a fost stabilit împreună cu constructorul lotului, fără să ofere și explicații cu privire la întârziere.
O porțiune de 200 de metri din autostrada Sibiu-Orăștie, aflată în zona kilometrului 60 și deschisă în noiembrie 2014, a fost demolată și va fi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, compania italiană Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundație cauzate de infiltrații.
CNADNR a anunțat inițial că problemele vor fi remediate în luna decembrie.
Ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, a declarat în urmă cu o săptămână că tronsonul dintre Săliște și Cunța va rămâne închis „atâta timp cât o vor cere procedurile de siguranță”.
În luna noiembrie, Ministerul Transporturilor a anunțat că la CNADNR corpul de control al ministrului de resort a identificat o serie de nereguli privind inclusiv proiectul autostrăzii Orăștie-Sibiu, unde o porțiune de 200 metri trebuie demolată și reconstruită, și a sesizat organele statului, suspectând fapte penale.
Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost inaugurat în noiembrie 2014 de ministrul de atunci al Transporturilor Ioan Rus, și de fostul premier Victor Ponta, cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidențiale.
Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 km au fost afectați de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
Loturile 1, 2 și 4 din Autostrada Sibiu-Orăștie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Săliște la Cunța, rămânând însă în șantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 și 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiții totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.