„Blue Air, asemenea întregii comunități aeronautice mondiale, așteaptă concluziile anchetei oficiale condusă de Autoritățile Ethiopiene împreună cu NTSB și Boeing, singurele în măsură să stabilească cauza reală ce a condus la nefericitul eveniment și, data fiind complexitatea cauzelor, nu dorim să ne antepronunțăm în această privință.
Siguranța pasagerilor noștri este prioritară pentru Blue Air. În acest moment, Blue Air nu operează modelul Boeing 737 Max 8, dar monitorizăm situația cu cea mai mare atenție și suntem constant în legătură cu reprezentanții Boeing. În ceea ce privește flotă actuală toate avioanele noastre trec constant prin verificări tehnice extrem de riguroase la cele mai înalte standarde și în totală conformitate cu recomandările fabricantului și a Autorității Aeronautice Civile din România”, precizează compania.
Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) a decis, marți seară, suspendarea zborurilor avioanelor Boeing 737-8 Max și 737-9 Max în spațiul Uniunii Europene, după accidentul aerian din Etiopia, soldat cu 157 de morți.
Mai multe state au decis interzicerea tranzitului avioanelor de tip Boeing 737 Max 8 prin spațiul lor aerian.
Un avion de tip Boeing 737 Max 8 s-a prăbușit duminică în Etiopia, iar toate cele 157 de persoane aflate la bord au murit. Este al doilea avion de acest tip care se prăbușește în ultimele cinci luni.
Blue Air România a anunțat în vara anului 2017 că a comandat 6 avioane Boeing, modelul 737 Max, și va închiria 6 avioane modelul 737 Max și 6 aeronave modelul Next-Generation 737-800 de la Air Lease Corporation.
În ianuarie 2019 Boeing înregistra 5.011 comenzi din partea a 78 de clienți pentru aparate din seria 737 Max. În folosință erau 251 de aparate, în dotarea a 45 de companii aeriene.