Mai mult de 100 de persoane au protestat în Gara de Nord din Timişoara şi au împiedicat timp de 40 de minute pornirea unui tren. Au aflat că ruta va fi desfiinţată la sfârşitul săptămânii. Operatorul privat spune că nu duce lipsă de clienţi, dar a fost nevoit să renunţe la cursă pentru că nu mai găseşte mecanici, relatează Observator.
Navetiştii aveau un singur tren cu care puteau merge la muncă dimineaţa.
„Rămâne toată lumea fără tren, fără serviciu. Ne sculăm la ora trei jumate, venim la lucru. Şi acum ce facem?”- spune o călătoare.
Laurenţiu Ionaşcu, Regio Călători, spune că momentan nu există mecanici.
„Întreg personalul feroviar este în criză pentru că suntem din ce în ce mai puțini, in ultimii 20 de ani nu s-au facut angajările normale. Lumea nu prea vine la Calea Ferată, din cauza salariilor. 10% din personal este până în 30 de ani, ceea ce e foarte puţin, deci marea majoritate a personalului este până în 45 – 60 de ani, până în pragul pensionării. Nu ai de unde să aduci personal. Ca să ajungi mecanic de locomotivă trebuie să ai liceul, apoi un curs la CNAFR, autoritatea care şcolarizează personalul pentru calea ferată şi după aceea urmează autorizarea în funcţie.”, a declarat și Constantin Petreanu, președintele Uniunii Drum de Fier Timișoara.
Rodrigo Maxim, lider sindicat CFR, spune că deși se solicită şcoli de mecanici de locomotivă sistematic, el și colegii săi nu sunt luați în seamă.