Decizia premierului Victor Ponta de numire a lui Vasile Cepoi în funcția de președinte al Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate, înființată prin reorganizarea Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor, a fost publicată vineri în Monitorul Oficial.
Vasile Cepoi a fost numit în noua funcție pentru un mandat de cinci ani și va avea rang de secretar de stat.
Vasile Cepoi a demisionat din postul de ministru al Sănătății la începutul lunii octombrie 2012, după ce a fost acuzat de Agenția Națională de Integritate de conflict de interese, infracțiuni împotriva intereselor financiare ale Comunității Europene, precum și infracțiuni asimilate celor de corupție, în calitate de fost director al Direcției de Sănătate Publică Iași.
Imediat după demisie, Cepoi a fost numit consilier al premierului Victor Ponta, fiind împuternicit să coordoneze activitatea Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor.
În iulie 2014, premierul Victor Ponta l-a numit pe Vasile Cepoi în funcția de președinte al Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor, cu rang de secretar de stat. Ca urmare a noii funcții, Cepoi a fost eliberat din postul de consilier de stat în Cancelaria premierului.
Vasile Cepoi spunea, în august 2014, că Direcția Națională Anticorupție a decis neînceperea urmăririi penale în cazul său și procurorii Parchetului Curții de Apel Iași i-au clasat dosarul.
Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS), înființată recent, prin reorganizarea Comisiei Naționale de Acreditare a Spitalelor, va evalua, în vederea acreditării, toate unitățile sanitare care sunt definite ca fiind entități, cu sau fără personalitate juridică, al căror obiect de activitate îl constituie acordarea asistenței medicale, la orice nivel al acesteia.
În vederea desfășurării în bune condiții a procesului de acreditare a unităților sanitare, ANMCS folosește evaluatori de serviciu de sănătate recunoscuți, din rândul personalului specializat în domeniul managementului calității serviciilor de sănătate. Totodată, ANMCS elaborează procedurile, standardele și metodologia de acreditare a unităților sanitare, cu consultarea, în acest sens, a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, a Colegiului Medicilor din România și a altor asociații profesionale, științifice, civice și patronale ce activează în domeniul medical.
ANMCS este condusă de un președinte, cu rang de secretar de stat, numit pentru un mandat de cinci ani și eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului. Președintele ANMCS este și președintele Colegiului director al autorității.
ANMCS are în componență următoarele structuri de specialitate, organizate la nivel de direcție: Unitatea de Standarde pentru Serviciile de Sănătate – structură cu atribuții și responsabilități în domeniul cercetării, elaborării și actualizării standardelor pentru managementul calității serviciilor de sănătate; Unitatea de Evaluare și Acreditare a Spitalelor – având ca atribuții evaluarea serviciilor medicale spitalicești și elaborarea raportului de acreditare; Unitatea de Evaluare și Acreditare a Unităților Sanitare din Ambulatoriu – având ca atribuții coordonarea evaluării conformității cu standardele de acreditare și elaborarea raportului de acreditare.
Autoritatea este finanțată din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. Veniturile proprii sunt constituite din: taxa de acreditare/ reacreditare plătită de unitățile sanitare; taxa de reevaluare a unei unități sanitare plătită de solicitantul reevaluării; fonduri externe nerambursabile și fonduri acordate de către instituțiile financiare internaționale; editarea și vânzarea de cărți, broșuri, publicații, lucrări, studii și alte materiale de specialitate; donații, sponsorizări și alte venituri încasate.