Prima pagină » Știri » O parte din angajații Tarom ar putea declanșa conflictul de muncă, dacă nu vor primi salarii mai mari

O parte din angajații Tarom ar putea declanșa conflictul de muncă, dacă nu vor primi salarii mai mari

O parte din angajații Tarom ar putea declanșa conflictul de muncă, dacă nu vor primi salarii mai mari
Sindicatul personalului tehnic al Tarom, din care fac parte 700 din cei 2.100 de angajați ai companiei aeriene, solicită majorări salariale și a depus preaviz de conflict de muncă la Inspectoratul Teritorial de Muncă, o mediere cu administrația operatorului urmând să aibă loc în următoarele zile.

„Majoritatea colegilor mei sunt de părere că nu vom avea un conflict de muncă. Chiar dacă acest preaviz de conflict de muncă a fost depus la ITM, asta nu înseamnă că se va dezvolta într-un conflict de muncă”, a declarat, marți, Silvia Columb, directorul comercial al Tarom.

Ea a precizat că angajații solicită majorări salariale care nu pot fi însă susținute de companie.

„Compania nu și le poate permite, ținând cont de faptul că încă suntem pe pierderi și ne dorim anul viitor să scădem aceste pierderi. O creștere de obligații financiare este greu de conceput”, a afirmat Columb.

Ea a arătat că în următoarele zile urmează o mediere la ITM.

„Continuăm negocierile, avem posibilitatea să o facem zi de zi, până la sfârșitul anului”, a adăugat reprezentantul Tarom.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, declara la finele lunii noiembrie că Tarom a raportat rezultate pozitive în acest an, dar compania aeriană nu beneficiază de „cel mai fericit” management, o parte din sindicate „sunt în contrasens” și va fi necesară restructurarea companiei.

Potrivit datelor ministrului, Tarom a avut în acest an venituri din servicii de transport aerian mai mari cu 5%, a transportat 1,7 milioane pasageri (+3%), iar numărul de curse din 2014 va fi cu 4% mai mare decât în 2013.

În luna octombrie, premierul Victor Ponta i-a cerut lui Rus să găsească o soluție rațională cu sindicatul companiei aeriene, astfel încât să poată fi „salvat” unul dintre brandurile românești.

Șeful Executivului a arătat că, dintre toate problemele care trebuie rezolvate la nivel general, o parte dintre acestea pot fi soluționate, iar altele nu, dar se dorește să existe un dialog.

În septembrie, mai multe curse Tarom au fost anulate sau întârziate din cauza unor proteste ale piloților și însoțitorilor de zbor, nemulțumiți de salarii și de noul contract colectiv de muncă.

Citește și