O porțiune din Autostrada Sibiu-Orăștie, inaugurată în noiembrie 2014, va fi demolată și refăcută

O porțiune din Autostrada Sibiu-Orăștie, inaugurată în noiembrie 2014, va fi demolată și refăcută
Publicat: 14/10/2015, 13:00

Concluzia apare într-un raport al Companiei de Autostrăzi, obținut de cotidianul „România Liberă”, în care specialiștii Direcției Calitate solicită demolarea și refacerea unei secțiuni din Autostrada Sibiu-Orăștie.

Surse oficiale din Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) au declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că inspectorii de calitate au făcut un control pe teren, în 22 septembrie, ulterior concluzionând că „există abateri grave privind respectarea proiectului”.

În raportul specialiștilor CNADNR se arată că fundația autostrăzii nu a fost executată corect și cu materialele prevăzute în proiect, iar în zona kilometrului 60+600 metri există infiltrații de apă la o adâncime de 8-10 metri.

„Ca urmare (a problemelor constatate – n.r.) solicităm extinderea investigațiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare în stânga și în dreapta zonei de la kilometrul 60+600 metri până la eliminarea din fundație a argilei contractile și realizarea corpului autostrăzii pe o fundație sănătoasă”, concluzionează specialiștii companiei de drumuri.

Sursele citate arată că demolarea și refacerea autostrăzii vor avea loc „pe o lungime de aproximativ 200 de metri”, pe cheltuiala antreprenorului, iar lucrările ar urma să fie finalizate în decembrie, când autostrada va fi redeschisă circulației.

Oficialii CNADNR au mai declarat, corespondentului MEDIAFAX, că lucrările la Autostrada Sibiu-Orăștie „nu au fost recepționate tocmai din cauza suspiciunilor ridicate de fisuri apărute la kilometrul 60”.

Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăștie, inaugurat în noiembrie 2014, a fost închis la începutul lunii septembrie, între Săliște și Cunța, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanții CNADNR spunând că problemele au apăraut din cauza „execuției necorespunzătoare a lucrărilor”.

Potrivit unui comunicat al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), începând din 7 septembrie, de la ora 8.00, traficul pe Autostrada A1 Orăștie – Sibiu, între nodul rutier Săliște și nodul rutier Cunța, se închide.

„Instituirea acestei restricții este necesară în vederea remedierii degradărilor constatate la kilometrul 275+650 al autostrăzii (kilometrul 60+600 proiect). Menționăm că atât experții tehnici din partea antreprenorului, cât și cei din partea beneficiarului au concluzionat că apariția și evoluția defectului (crăpătura) de la kilometrul 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structurale pricinuită de execuția necorespunzătoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012-2013”, arăta CNADNR.

Traficul urma să fie închis timp de aproximativ o lună și jumătate, în funcție și de condițiile meteorologice, iar în această perioadă circulația urma să se desfășoare pe o rută alternativă, respectiv DN 1, între localitățile Săliște și Cunța.

De asemenea, CNADNR menționa că, în conformitate cu prevederile contractului Proiectare și Execuție Autostrada Orăștie – Sibiu, lot trei, „antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuție a lucrărilor, cât și în perioada de garanție (patru ani)”. Astfel, lucrările de remediere vor fi executate „pe riscul și cheltuiala” constructorului.

Directoul CNADNR, Narcis Neaga, declara pentru Gândul că primele crăpături în asfalt au apărut la zece zile de la deschiderea lotului trei al autostrăzii, construit de firma italiană Salini-Impregilo, și i-au „speriat pe toți”.

„La zece zile a apărut prima fisură. Vă dați seama că ne-am speriat toți. Am zis că dacă din cauza alunecărilor, dacă, dacă… Nu vă spunem că problemele mari noi am crezut că sunt la debleul (săpătură – n.r.) acela mare, când au tăiat ei… Nu s-a întâmplat nimic acolo. Noi acolo ne-am temut, sincer. Fisura a apărut unde nu ne așteptam. Noi sincer acolo ne așteptam. Doamne, dacă se întâmplă să alunece terenul acolo! Toată iarna am avut mașini de intervenție puse acolo. Toată iarna am avut camere video. Să vedem dacă se întâmplă ceva. Ne-am temut, vă dați seama”, afirma Narcis Neaga.

El mai spunea că, înainte de deschiderea circulației pe lotul trei al Autostrăzii Orăștie-Sibiu, CNADNR a organizat o ședință cu constructorul și cu experți, unde s-a stabilit că „din punct de vedere tehnic nu va fi nicio problemă”.

„Când a fost gata totul, am avut o ședință. Am luat experții noștri și experții lor. «Dacă există cel mai mic dubiu că o deschidem acum și n-o deschidem peste o lună sau peste un an, spuneți acum». Toată lumea zis că din punct de vedere tehnic nu va fi nicio problemă”, afirma Neaga pentru Gândul, precizând că expertizele ulterioare au arătat că problemele apărute pe Autostrada Orăștie-Sibiu au fost determinate de o nerespectare a proiectului de către constructor.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) susținea, tot la începutul lui septembrie, că va face plângere penală împotriva lui Alin Goga, director adjunct de investiții la regionala Craiova, pe care îl acuza de „abuz în serviciu contra intereselor publice”, după declarații privind Autostrada Orăștie-Sibiu.

Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost inaugurat în noiembrie 2014 de ministrul de atunci al Transporturilor Ioan Rus, în zonă venind și premierul Victor Ponta.

Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care șase au fost afectați de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Greșeala incredibilă” pe care a făcut-o echipajul superiahtului lui Mike Lynch. „A fost o serie...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Fostul vicepreședinte al Parlamentului Republicii Moldova i-a cerut lui Ion Țiriac să îi premieze și...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
FOTO Povestea lui Oleksandr Budko, soldatul căruia i-au fost amputate picioarele, dar care a devenit...
Acestor pensionari români li se va mări pensia cu 1.000 de lei, după recalcularea de...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Afacerea deschisă de Vlad în Capitală: a început cu un spaţiu mic, iar după 6...
Descoperire șocantă la autopsia lui Filip, băiețelul mort la bazin
Tu ai văzut-o? Melania a dispărut misterios în timpul unei vacanțe în Turcia. Ce spune...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
Cel mai RAPID ÎNCĂRCĂTOR din lume! Încarcă ORICE TELEFON în mai puțin de...
Șoferii vor conduce însoțiți, deși au obținut permis auto. Se schimbă Codul Rutier în România
Secretele averii lui Alexandru Arșinel. Cum au fost împărțiți banii
VIDEO | Momentul frapant când o femeie sare gardul la zoo ca să mângâie un...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Ghinion după ghinion pentru Lino Golden! Artistul, implicat într-un nou accident: ”Cum am început eu...
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
Aplicația Google Essentials, lansată pentru utilizatorii de Windows