Prima pagină » Știri » O TREIME din cererile transmise de CONSUMATORI către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, RESPINSE de bănci. Ce nu poate rezolva CSALB

O TREIME din cererile transmise de CONSUMATORI către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, RESPINSE de bănci. Ce nu poate rezolva CSALB

O TREIME din cererile transmise de CONSUMATORI către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, RESPINSE de bănci. Ce nu poate rezolva CSALB
La finele anului trecut, 31% din cererile transmise de consumatori către CSALB au fost respinse de bănci de bănci pentru diverse motive, a anunțat joi, 30 ianuarie 2020, Alexandru Păunescu, președintele Consiliului de Coordonare CSALB.

„La data de 31 decembrie 2019, aproximativ 31 la sută din cererile transmise de consumatori la CSALB au fost respinse de bănci pentru diverse motive”, a precizat Păunescu. „În ceea ce privește clasarea din partea băncilor a cererilor, noi am avut o restructurare a cererilor pe care le-am primit, raportat la ceea ce-și doreau efectiv consumatorii, atunci când transmiteau la CSALB aceste cereri. Solicitări care au ca obiect radierea din Biroul de Credit, credite cesionate de către bănci către entități non-financiare, credite care sunt acordate prin Programul Prima Casă și credite acordate de bănci pentru locuințe nu au șanse de a fi negociate sau de a ajunge într-o procedură de negociere cu băncile. Și, aici, exprimarea refuzului din partea băncilor nu ar trebui să fie nicio surpriză”.

Potrivit datelor CSALB, dintre cererile clasate de bănci în anul 2019, aproximativ 400 de cereri au fost respinse din motive nejustificate, iar alte 310 cereri au fost clasate din motive obiective (existența legislației speciale cu privire la Biroul de Credit sau la credite de tip „Prima Casă”).

Consumatorii care se adresează CSALB vor să vadă, în primul rând, că banca/IFN-ul a analizat problemele lor și că instituțiile financiare sunt dispuse să le explice anumite detalii neclare din contract, să fie deschise și transparente, chiar dacă unele dintre concesiile pe care acestea le fac în cadrul procedurilor de conciliere nu modifică radical termenii contractului, spun specialiștii CSALB.

„Cea mai frecventă nemulțumire a consumatorilor este clasarea cererilor fără o justificare clară din partea băncii”, se arată într-un document CSALB. „Mulți dintre ei nu au solicitări mari din punct de vedere valoric, dar așteaptă ca băncile/IFN-urile să îi trateze cu atenția cuvenită și să comunice cu ei, prin intermediul conciliatorilor, de pe poziții de echitate, încercând să identifice soluții viabile problemelor lor”.

CSALB recomandă consumatorilor care invocă situații medicale pentru chemarea băncii/IFN-ului în conciliere, să demonstreze cu documente situația respectivă, luând în calcul faptul că o problemă medicală nu reprezintă a priori o condiție a acceptării cererii de către bancă.

În 2019 au fost înregistrate la CSALB 2.117 cereri din partea consumatorilor. Vorbim de o creștere cu 65% în comparație cu anul precedent (1.772 cereri pentru bănci și 345 cereri pentru IFN-uri), și de peste 4 ori mai multe față de anul 2017. Dintre acestea, băncile au acceptat să intre în negociere în aproape 900 de cazuri (664 de cazuri în cadrul CSALB și 207 de negocieri directe, după ce cazul a fost sesizat de Centru).

Suma rezultată din aceste negocieri în anul 2019 este de 1,25 milioane euro, aproape la fel de mare cât valoarea beneficiilor din primii trei ani de activitate ai CSALB.

În 18% dintre cazurile soluționate la CSALB beneficiile acordate consumatorilor depășesc 5.000 de Euro și au fost obținute prin reduceri sau ștergeri integrale de sold, scăderea comisioanelor sau a dobânzilor și/sau restituirea unor sume încasate în trecut. Cea mai mare pondere (43%) o au cazurile în care beneficiile acordate sunt între 1.000 și 5.000 de euro.

Sursă foto: Gândul.info

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Ce pensie are Cornel Dinu. Câți bani încasează de la statul român, de fapt
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Cele mai bogate familii din lume au devenit și mai bogate în anul 2025