OCDE: ”Întreruperea școlarizării ar putea duce la o scădere de 1,5% a producției economice mondiale pentru restul secolului”

Publicat: 09 09. 2020, 12:24

Întreruperea școlarizării în lumina pandemiei COVID-19 va provoca o pierdere a competențelor care ar putea duce la o scădere de 1,5% a producției economice mondiale pentru restul secolului, potrivit estimărilor Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) .

Pentru Statele Unite, aceasta va reprezenta o pierdere economică de 15,3 trilioane de dolari, a declarat OECD într-un raport publicat marți.

„Pierderea învățării va duce la pierderea abilităților, iar abilitățile pe care le au oamenii se referă la productivitatea lor”, se spune în raport, explicând scăderea prognozată a PIB-ului global.

Guvernele din întreaga lume au închis școlile pentru a reduce răspândirea COVID-19, în majoritatea cazurilor timp de aproximativ 10 săptămâni, sau o treime dintr-un an de școlarizare.

Extinderea decalajelor dintre oportunitățile educaționale dintre bogați și săraci

 

Un impact a fost extinderea decalajelor dintre oportunitățile educaționale dintre bogați și săraci. Copiii cu acces la internet, computerele și familiile de sprijin au avut un rezultat mai bun.

„Studenții din medii privilegiate … și-ar putea găsi drumul în fața ușilor închise ale școlii către oportunități alternative de învățare”, se spune în raport.

Chiar dacă școlile din multe țări se redeschid, rămân provocări mari pentru educație, potrivit raportului OECD. Școlile trebuie să navigheze cum să redeschidă fără a provoca o nouă creștere a infecțiilor.

Odată cu contractarea economiilor, bugetul educației de risc se va micșora, se spune în raport. Și universitățile vor trebui să se reinventeze, astfel încât să rămână atractive pentru studenți chiar și atunci când nu mai pot oferi experiența tradițională din campus.