Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de scoaterea navei pline cu oi, care s-a răsturnat în Portul Midia, a declarat că operațiunea s-a oprit, după ce cablurile au cedat.
„Operațiunea care a început la ora 8 fără zece s-a oprit, motivul fiind că au cedat câteva spire ale cablurilor de ridicare. Cablurile au început să înflorească în zona superioară, unde sunt prinse în cârlig, motivul fiind acela că greutatea navei este mai mare decât reieșea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operațiune și urmează să se schimbe întreg sistemul de cabluri astfel încât să suporte o greutate mai mare, care, la această oră, nu se poate determina”, a declarat Vintilă.
Potrivit acestuia, nava este mai grea decât reieșea din documentația prezentată.
„Mă refer la greutatea navei cu tot cu încărcătura de la bord. Nu se cunoaște ce și cât s-a încărcat la bord”, a mai adăugat Alin Vintilă.
Scoaterea navei era programată să se realizeze de o macara gigant de 1.800 de tone, adusă în Portul Midia, iar pentru susține au fost sudate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei.
Nava, sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.
După producerea tragediei, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii iar subiectul a făcut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.
Sursa foto/video: Mediafax