Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, luni, că prin zona inelului median care face legătura între cartierele Colentina și Pantelimon vor circula zilnic aproximativ 35.000 de mașini, noua arteră deschisă luni permițând și descongestionarea traficului dinspre autostrada A3.
Sorin Oprescu a spus că investiția „Străpungere Doamna Ghica – Bulevardul Chișinau și pasaj suprateran peste calea ferată” face parte din întregirea inelului median de circulație din Capitală.
„Pe zi ne așteptăm să circule pe aici în jur de 35.000 de mașini în ambele sensuri”, a declarat primarul Capitalei, arătând că prin noua arteră este legată circulația în trei cartiere, respectiv Petricani, Colentina și Pantelimon.
Sorin Oprescu a mai spus că noua arteră va ajuta foarte mult traficul care vine dinspre autostrada A3.
„Este practic unica soluție de descărcare a traficului de pe viitoarea autostradă A3”, a adăugat primarul Capitalei.
Premierul Victor Ponta, care a participat la deschiderea noii artere, l-a felicitat pe primarul Sorin Oprescu pentru finalizarea lucrărilor la acest proiect.
„Mă bucur foarte mult pentru faptul că își continuă proiectele și, așa cum îl cunosc, dincolo de felicitări o să vrea să ne plătim datoriile, noi, Guvernul”, a spus Victor Ponta.
Sorin Oprescu a precizat că l-a invitat pe premier „să vadă cu ochii săi că administrația locală își vede de treabă și nu devine o povară”.
„Valoarea contractului este de 37,5 milioane de lei, fără TVA, din bugetul Primăriei”, a spus Sorin Oprescu, răspunzând unei întrebări adresate de Victor Ponta.
La începutul lunii mai, primarul general al Capitalei preciza că șantierul a fost început în 2006, precizând că lucrarea a fost blocată din cauza unor procese.
Directorul Direcției Infrastructură din Primăria Capitalei, Mădălin Dumitru, preciza că în martie 2012 lucrarea a fost reîncepută, până atunci fiind executată în proporție de 30 la sută.
Lucrările au început în 2007, în baza unui proiect început în 2002. Din cauza diferențelor foarte mari existente între situația reală din teren și prevederile proiectului tehnic, au aparut probleme în ceea ce privește execuția lucrărilor.
Având în vedere calitatea defectuoasă a proiectului, care a generat o ofertă ce nu putea fi dusă la îndeplinire, precum și solicitările venite din partea constructorului privind majorarea valorii inițiale a contractului cu mai mult de 100 la sută, Primăria Capitalei a început o analiză a situației existente, precizau reprezentanții municipalității.
Pe parcursul acestor verificări, constructorul a abandonat șantierul, făcând posibile eventuale accidente, printre care și cel din septembrie 2011, când câteva grinzi din beton au căzut pentru doi bărbați, în timp ce aceștia căutau fier vechi și au încercat să scoată suporții pe care stăteau stâlpii de beton. De asemenea, abandonarea șantierului a dus și la degradarea masivă a lucrărilor deja executate.
Municipalitatea s-a adresat instanței, solicitând rezilierea contractului, acest lucru realizându-se în mai 2011.
În octombrie 2011, Primăria Capitalei a început procedura în vederea selectării unui nou constructor și finalizării lucrărilor.
În martie 2012 a fost obținută autorizația de construire, în prealabil fiind făcute lucrări de punere în siguranță a șantierului, de conservare a lucrărilor deja efectuate, de evacuare a gunoaielor menajere depozitate în zona, care au însemnat aproximativ 500 de camioane.
Lucrările au inclus refacerea și modernizarea străzii Doamna Ghica, până la nivelul căii ferate și apoi continuarea construcției stradale până la complexul Delfinul, spre Bulevardul Chișinău.
Artera are patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens, o lungime totală de aproximativ 1,8 kilometri și o lățime între 21 și 70 de metri. Lucrările au presupus și echiparea și dotarea cu rețele edilitare, semnalizare rutieră, amenajarea trotuarelor și a spatiilor verzi, iluminat public și amenajarea de locuri de parcare.
Pasajul suprateran traversează linia de cale ferată București – Constanța și face legătura între cele doua segmente ale arterei rutiere.
Constructorul care a finalizat investiția este SCT București, iar valoarea contractului este de 37,5 milioane de lei, fără TVA. Potrivit reprezentaților municipalității, costul total al obiectivului a fost de aproximativ 70 de milioane de lei.
(Serviciul FOTO al agenției MEDIAFAX vă pune la dispoziție imagini.)