Prima pagină » Știri » Oprescu invită constructorii kazahi să ia în considerare proiectul legăturii București-Marea Neagră

Oprescu invită constructorii kazahi să ia în considerare proiectul legăturii București-Marea Neagră

Oprescu invită constructorii kazahi să ia în considerare proiectul legăturii București-Marea Neagră
Primarul Sorin Oprescu, aflat în vizită în capitala Kazahstanului, a invitat constructorii kazahi să ia în considerare proiectul creării unei legături navigabile între București și Marea Neagră

Primarul Sorin Oprescu, aflat în vizită în capitala Kazahstanului, a invitat constructorii kazahi să ia în considerare proiectul creării unei legături navigabile între București și Marea Neagră.

Oprescu se află, de joi până sâmbătă, la Astana, la invitația omologului sau, Imangali Tasmagambetov, cu prilejul împlinirii a 15 ani de când orașul este capitala Kazahstanului.

Primarul general, a prezentat intenția municipalității de a transforma Bucureștiul în oraș la Dunăre și a invitat, pe această cale, „marii constructori kazahi să ia în considerare potențiala legătură dintre capitala României și Marea Neagră, prin canalul ce leagă Dunărea de aceasta”.

„Sunt impresionat de Astana. Este un oraș nou, și probabil cea mai tânără și spectaculoasă capitală pe care am avut ocazia să o vizitez. Este foarte clar că avem ce învață unii de la alții, că problemele cu care se confruntă cele două orașe sunt similare”, a mai spus Sorin Oprescu, exprimându-și disponibilitatea de a împărtăși Astanei din experiența specialiștilor de la București în domenii precum infrastructura, managementul traficului și sănătatea.

În septembrie anul trecut, primarul Sorin Oprescu declara, la Viena, că proiectul canalului Dunăre-București este unul vital pentru Capitală, care trebuie finalizat, arătând că Uniunea Europeană „este pregătită să-l introducă pe lista proiectelor prioritare ce urmează a fi cofinanțate”.

Finalizarea lucrărilor de construcție a canalului navigabil București-Dunăre necesită fonduri suplimentare de aproximativ 350 milioane euro, estima Guvernul în 2009, premierul de atunci Emil Boc precizând că va căuta soluții de finanțare, atât din fonduri europene, cât și de la bugetul de stat.

Lucrările la canalul București-Dunăre au fost începute în 1986, dar au fost sistate după 1989.

Autor

Citește și