Orașul Galați intră în reconstrucție. Cât costă modernizarea orașului și cum va arăta după
Pentru lucrarea care începe luni, Primăria plătește peste 20 de milioane de euro. În mare parte, este vorba despre fonduri europene, dar există și o contribuție de la bugetul local. Lucrarea va continua cu o operațiune similară pe alte trei artere ale orașului.
Al doilea proiect va fi implementat peste câteva luni și va costa tot 20 de milioane de euro.
„Este cea mai mare investiție din ultimii 30 de ani, vom schimba în mod radical o axă a orașului care include străzi foarte importante pentru gălățeni. În prima fază, două artere ale municipiului Galați, străzile Siderurgiștilor și 1 Decembrie 1918, vor beneficia, pentru prima dată, de lucrări de modernizare, grație unui proiect cu fonduri europene, derulat de către Primărie, în valoare de peste 20 de milioane de euro. În partea a doua vom face și continuarea axei, pe alte trei străzi importante. În total, este o investiție de peste 40 de milioane de euro”, a declarat, pentru MEDIAFAX, primarul orașului Galați, Ionuț Pucheanu.
Potrivit Primăriei, constructorului i-a fost predat amplasamentul pentru execuția lucrărilor care vizează în principal reabilitarea carosabilului pe o suprafață de 32.000 de metri pătrați și a trotuarelor pe 20.480 de metri pătrați. De asemenea, vor fi realizate piste pentru biciclete, reabilitate liniile de tramvai și modernizate stațiile de călători. În plus, vor fi plantați arbori și arbuști și vor fi amenajate spații verzi. Proiectul vizează și modernizarea iluminatului public stradal, introducerea în subteran a rețelelor aeriene și înlocuirea sistemelor de apă și canalizare, a precizat Biroul de Presă al Primăriei Galați.
Din cauza lucrărilor, reprezentanții transportatorului public din Galați au decis să înlocuiască tramvaiele cu autobuze. Pe noile trasee vor fi folosite inclusiv noile autobuze, sosite la Galați la sfârșitul anului trecut.
„Noi am făcut toate eforturile astfel încât gălățenii să nu fie afectați. Am înlocuit tramvaiele cu autobuze în zona în care se fac lucrări. Avem în parcul auto zeci de autobuze noi, așa că putem să acoperim traseele tramvaielor. Oricum, în orașul Galați numărul tramvaielor se înjumătățește din cauza acestei lucrări. Mai circulă doar tramvaiele de pe cealaltă axă”, a declarat pentru MEDIAFAX, directorul Transurb, Mihai Cadinoiu.
În paralel, autoritățile gălățene lucrează la un alt proiect amplu privitor la infrastructura rutieră. Este vorba despre extinderea și modernizarea centurii orașului Galați, iar lucrarea care va începe în curând presupune, printre altele, realizarea unui pod de mari dimensiuni.