„Vă recomand să vă duceți pe cele două tronsoane în curs de lucru, pe Sebeș-Turda, tronsonul I și tronsonul II, iar presupunând că de acum, antreprenorii generali tratează lucrările într-un mod inacceptabil, este vorba despre firmele Pizzarotti și Aktor, pun pe umerii subcontractorilor efectuarea marii majorități a lucrărilor, nivelul lor de mobilizare este la pământ, cel puțin pe tronsonul unde este Aktor, cred că acolo, n-au un șef de șantier care să aibă experiență, probabil conduce din birou, nu conduce de pe teren”,a spus premierul Ludovic Orban, în ședința de Guvern de luni.
Orban a adăugat că plata antreprenorilor către furnizor și subcontractor ar trebui condiționată, fiindcă de cele mai multe ori, subcontaractorii nu ar fi plătiți.
„Deci, o asemenea vraiște și dezorganizare în materie de antreprenori generali nu cred că există vreun contarct. Și faceți astfel de deplasări, pentru ca ăștia să nu-și imagineze că dac-au semnat niște contracte care și așa sunt întârziate, aveau termen de finalizare 2017, pot să-și permit să trateze cu bătaie de joc statul român și Guvernul, în condițiile în care toate plățile pe care le-au efectuat în baza lucrărilor realizate sunt la zi, și aici vă mai sugerez încă o chestiune, domnule, condiționați-le plata făcută de antreprenorul general către furnizor și către subcontractor, pentru că se întâmplă uneori situația în care se face plata către antreprenorul general, iar antreprenorul general nu plătește subcontractorilor, când de fapt, situația este extreme de dificilă, subcontractorilor care, de fapt, duc gruel lucrării. Deci chestiunea asta trebuie tratată cu maximă exigență. Dolcele farniente care a existat până acum și tartarea subiectivă a contarctelor trebuie să înceteze, iar aici va trebui inclusiv să luați măsuri de schimbare a managementului”, a explicat premierul.
„Vreau să vă fac o sugestie, faceți niște vizite inopinate, inclusive pe șantierele pe care se lucrează pe tronsoane de autostradă, și mai mult decât atât, îcnercați să obțineți informații privind adevăratele motive ale blocajelor, din cât mai multe surse. Eu pot să vă dau exemple, să vă duceți, așa, într-o primă fază, pe tronsoane, Chețani-Câmpia Turzii, interesant de aflat, cum de nu s-au făcut acorduri de mediu, cum de nu s-a făcut descărcarea arheologică, la aproape doi ani de la semnarea contarctelor”, a conchis șeful Executivului.
Muncitorii uneia dintre firmele care lucrează la construcția lotului 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda s-au strâns, la sfârșitul lunii noiembrie, pe șantier pentru a atrage atenția autorităților că nu mai au material de lucru, iar firma are de încasat peste 4,5 milioane de lei pentru lucrările făcute în ultima perioadă.