Premierul anunță un amplu program de investiții, pentru a asigura conectarea Galațiului și Brăilei pe mai multe căi. Marea problemă pe care au cele două orașe este izolarea din punct de vedere al conexiunilor cu traseele importante, spune Orban.
Ludovic Orban a făcut declarații după semnarea contractului pentru varianta de ocolire a municipiului Galați și a contractului “Platformă Multimodală a portului Galați”.
„Gândirea noastră este aceea de a implementa un proiect de conectare a arealului să spun chiar metropolitan Galați – Brăila, județelor Galați și Brăila, cu toate rețelele de transport importante. Investițiile în infrastructura de transport Galați și Brăila în următorii cinci, șase ani vor asigura conectarea Galațiului și Brăilei de Coridorul IV Pan-European și de Coridorul IX Pan-European. Marea problemă pe care o are Galațiul și Brăila este un fel de izolare din punct de vedere al conexiunilor cu traseele importante, axele prioritare de transport europene. Din acest motiv avem un amplu program de investiții, pentru a asigura conectarea Galațiului și Brăilei pe mai multe căi”, a declarat prim-ministrul.
Premierul Ludovic Orban a explicat că pilonul acestui plan de conectare este Podul de la Brăila.
„Prin intermediul Podului de la Brăila se va realiza conectarea cu Constanța, prin intermediul drumului expres Brăila – Tulcea și a drumului expres Tulcea – Constanța. Această conexiune este foarte importantă pentru că va asigura, practic, legătura cu Coridorul IV Pan-European și mai ales cu Portul Constanța, o poartă importantă de intrare – ieșire a Europei. De asemenea, programul de investiții în infrastructură cuprinde, pe lângă Centura Galațiului și drumul expres Galați – Brăila, realizarea a încă două drumuri expres care au obiectivul de a conecta Galațiul și Brăila de Coridorul IX Pan-European, prin intermediul drumului expres Brăila – Focșani și drumului expres Brăila – Buzău”, a adăugat Ludovic Orban.
Premierul a explicat că „pentru toate aceste drumuri expres suntem în faza de realizare a studiilor de fezabilitate, a documentațiilor tehnico-economice, pentru a ajunge cât mai rapid la faza de începere a lucrărilor. Repet, aceste investiții sunt însoțite și de investiția extrem de importantă de dezvoltare a autostrăzii sau drumului expres A7 pe Coridorul IX Pan-European, care să facă legătura între București, Ploiești, Buzău, Focșani, Roman, Pașcani, Suceava, Siret – și aici, pe toate cele șase tronsoane de autostradă sau drum expres, profilul va fi stabilit până la urmă în funcție de indicii de trafic ca rezultat al documentațiilor tehnico-economice, profil de autostradă sau de drum expres”.