Prima pagină » Știri » OTV a primit o amendă de 200.000 de lei pentru dezechilibre în campania electorală

OTV a primit o amendă de 200.000 de lei pentru dezechilibre în campania electorală

OTV a primit o amendă de 200.000 de lei pentru dezechilibre în campania electorală
OTV a fost amendat, marți, de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), cu 200.000 de lei pentru dezechilibre în reflectarea campaniei pentru alegerile locale, în ultima săptămână a acesteia, dar și pentru prezența pe post a lui Dan Diaconescu în ziua alegerilor.

OTV a fost amendat, marți, de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), cu 200.000 de lei pentru dezechilibre în reflectarea campaniei pentru alegerile locale, în ultima săptămână a acesteia, dar și pentru prezența pe post a lui Dan Diaconescu în ziua alegerilor.

CNA a constatat dezechilibre în reflectarea campaniei electorale la postul OTV, unde candidații PP DD au avut o prezență pe post cu mult mai mare decât a celorlalți competitori electorali. Astfel, potrivit raportului CNA, reprezentanții PP DD au fost prezenți pe post timp de 46 de ore în ultima săptămână de campanie, PDL – 1 oră și 30 de minute, USL – 38 de minute, PRM – 26 de minute.

Pe întreaga perioadă a campaniei electorale, candidații PP DD au fost prezenți în emisiunile OTV timp de 200 de ore, cei de la PDL – 3 ore și 20 de minute, USL – 2 ore și PRM – 26 de minute.

Totodată, candidatul Dan Diaconescu a fost prezent pe post pe 9 și 10 iunie, în ziua în care au avut loc alegerile.

Astfel, CNA a constatat că OTV a încălcat atât Decizia Consiliului privind desfășurarea campaniei pentru alegerile locale din 2012 în audiovizual, cât și Legea alegerilor locale.

Propunerea de sancționare a postului OTV cu amendă de 200.000 de lei a fost făcuta de membrul CNA Valeriu Deacă și adoptată în unanimitate.

Potrivit articolului 3 din Decizia CNA nr. 195 din 24 aprilie 2012 privind principii și reguli de desfășurare, prin intermediul posturilor de radio și de televiziune, a campaniei electorale din anul 2012 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, „radiodifuzorii publici și privați sunt obligați să asigure desfășurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate și corecte pentru toți competitorii electorali, respectând următoarele principii: a) echitate – toți candidații trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuți electoratului, b) echilibru în prezentarea activităților de campanie ale competitorilor electorali, c) corectitudine – toți competitorii electorali să beneficieze de un tratament obiectiv și echidistant”.

Totodată, potrivit articolului 71 din Legea nr. 67/ 2004, republicată în 2007, privind alegerea autorităților administrației publice locale, „cu 48 de ore înainte de ziua votării sunt interzise: a) prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorală, b) invitarea sau prezentarea candidaților în programe, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 73 alin. (4);
c) comentarii privind campania electorală”.

Citește și