Ministrul Transporturilor a anunțat că „s-au obținut toate avizele în timp record pentru un proiect de asemenea anvergură. Azi (marți, n.r.) am obținut și avizul CES-ului iar acest lucru ne-a permis să-l ridicăm pe ordinea de zi”.
Răzvan Cuc a explicat că „Ordonanța de Urgență are în vedere definirea activităților de transport alternativ, a modului de efectuare a acestuia și a tuturor actorilor implicați, modalitatea de reglementare a platformelor digitale și a tuturor operatorilor de transport alternativ, modalitatea de fiscalizare a veniturilor obținute în urma acestor activități, atât de conducătorii auto cât și de operatori, cât și stabilirea obligațiilor ce trebuie stabilite de platforme sau de conducătorii auto”.
Platformele de ridesharing nu erau reglementate de 5 ani, proiectul de ordonanță a reușit să îl reglementeze în două luni, a declarat ministrul, adăugând că a respectat „îndeaproape procedura de transparență”.
PNL și USR au contestat în permanență urgența acestui proiect legislativ iar Răzvan Cuc le-a replicat acestora că „se subînțelegea de la sine că acest proiect era de urgență. Era nevoie să reglementăm din toate punctele de vedere aceste platforme. (…) Ei au avut proiectul în Parlament 6 luni de zile și nu au fost în stare să facă nimic”.
Taximetriștii au afirmat în timpul protestelor că ei au un tarif fix, iar cei de la Uber, Clever și Bolt au tarife „dinamice”.
„Este vorba de un preț alternativ. Piața va stabili prețul”, spune însă Cuc. Acesta a mai explicat că, dacă nu sunt de acord cu prețul firmelor de ridesharing, clienții au posibilitatea de a alege să călătorească sau nu cu acestea, iar acest lucru va influența într-un fel sau altfel prețul.
„Acum concurența este liberă. Românii vor decide cu cine vor să meargă în București și nu numai. (…) Nu mai există niciun fel de discriminări, a concluzionat Răzvan Cuc.