Prima pagină » Știri » OUG privind Secția de investigare a INFRACȚIUNILOR din Justiție, în Monitorul Oficial. Dosarele DNA în care sunt investigați MAGISTRAȚI se mută la Ministerul Public

OUG privind Secția de investigare a INFRACȚIUNILOR din Justiție, în Monitorul Oficial. Dosarele DNA în care sunt investigați MAGISTRAȚI se mută la Ministerul Public

OUG privind Secția de investigare a INFRACȚIUNILOR din Justiție, în Monitorul Oficial. Dosarele DNA în care sunt investigați MAGISTRAȚI se mută la Ministerul Public
Ordonanța de urgență pentru operaționalizarea Secției de investigare a infracțiunilor din justiție a fost publicată, joi, în Monitorul Oficial. Potrivit ministrului Justiției, dosarele de la DNA în care sunt investigați magistrați se vor muta, astfel, la Ministerul Public.

În OUG se arată că lipsa acestui normativ „ar afecta în mod grav procedurile judiciare în cauzele ce intră în competența secției și ar putea crea un blocaj instituțional”.

Guvernul a adoptat, miercuri, ordonanța de urgență pentru operaționalizarea Secției de investigare a infracțiunilor din justiție, a anunțat ministrul Justiției, Tudorel Toader.

Acesta a precizat că actul normativ este necesar pentru că din 23 iulie au intrat în vigoare modificările Legii 304/2004 privind organizarea judiciară, una dintre prevederi referindu-se și la înființarea acestei secții, care trebuie operaționalizată în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a legii.

„Mai e scurt timp și la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii nu au fost demarate procedurile pentru operaționalizarea secției. S-ar crea așadar un blocaj pentru că, pe de o parte, DNA își pierde competența cu privire la faptele posibile, iar secția nu a devenit operațională. Și atunci OUG adoptată aduce elementele de noutate: În lege se prevede că legea funcționează cu până la 15 procurori. Cineva ar putea spune, cine stabilește că sunt până la 15, dacă-s 8, 10 etc. S-a prevăzut în mod expres faptul că Secția va funcționa cu 15 procurori. (…) Comisia poate funcționa chiar și în trei”, a completat Tudorel Toader.

Ministrul a anunțat că procurorii interesați să-și desfășoare activitatea în această secție au un termen la dispoziție pentru depunerea candidaturilor care se depun la direcția de resurse umane de la CSM. „Direcția verifică dosarele, le transmite la comisia formată din patru membri CSM, care organizează un interviu, urmărește îndeplinirea unor criterii legale, a competențelor manageriale pentru cei care își doresc funcția de procuror sau procuror-șef al secției și stabilește care sunt câștigătorii, care sunt cei mai bine plasați pentru funcția de execuție și pentru celelalte funcții”, a mai spus Tudorel Toader.

Ministrul a declarat că, din momentul în care OUG este publicată în Monitorul Oficial, procurorul general are un termen pentru a asigura desfășurarea activității acestei Secții, adică spațiile necesare, personalul auxiliar, de specialitate, aparatura și toate cele necesare.

Toader a mai spus că nu se suplimentează schema de personal, cei 15 procurori fiind selectați din sistem, dintre cei actuali.

Ministrul Justiției a mai precizat că dosarele de la DNA în care sunt investigați magistrați se vor muta la Ministerul Public. La DNA sunt aproximativ 300 de dosare în care sunt investigați magistrați.

Autor

Citește și