(P) Antreprenoriat în domeniul sanitar

Publicat: 01 09. 2014, 18:34
Actualizat: 09 02. 2019, 13:12

V-ați gândit vreodată la o profesie preferată pe care s-o practicați în viitor sau la o idee de afacere? Găsiți motivele care vă determină să alegeți sau să nu alegeți o profesie anume, un anumit drum în carieră! În mod cert, unele dintre aceste motive sunt, pentru fiecare dintre noi, mai importante decât altele. Descoperiți-le pe cele cu adevărat importante pentru propria carieră!

Ce înseamnă antreprenoriat?

Antreprenoriatul înseamnă să fii întreprinzător, să pornești o afacere, independență și uneori, chiar nesiguranța locului de muncă. De asemenea, este știut faptul că finanțele oferă un mediu de dezvoltare persoanelor pasionate indiferent de studiile anterioare. În secolul XIX, economistul francez Jean Baptiste Say, definea termenul „entrepreneur”, ca fiind: productivitate crescută. În secolul XX, Joseph Schumpeter lărgește semnificația conceptului și-l definește ca un proces creativ. Astăzi, antreprenoriat se referă la a profita de oportunități, a inova.

Dezvoltarea abilităților antreprenoriale în domeniul sanitar presupune inițierea în procesul de evaluare și realizare a ideii de afaceri, accesarea și gestionarea eficientă a resurselor, asimilirea unor noțiuni esențiale despre firmă ca agent economic central al economiei de piață, exersarea atitudinilor specifice persoanei întreprinzătoare, activitatea antreprenorială în sine, oportunitățile economice și caracteristicile pieței ca element determinant al inițierii și derulării afacerii, modul de funcționare și managementul afacerii, etica și responsabilitatea în afaceri, riscul și reușita în afaceri.

A fi antreprenor înseamnă a crede cu tărie într-o cauză, chiar dacă nu știi de la început care va fi rezultatul final sau chiar dacă majoritatea oamenilor din jurul vostru afirmă că s-ar putea să pierdeți.

A-ți asuma riscuri mari, a identifica nevoi, a avea puterea de a atrage și alți oameni să se implice în soluționarea lor, creionează portretul antreprenorului. Credința, curajul, gândirea pozitivă și strategică, pregătirea, entuziasmul sunt valori pe care le are orice antreprenor. Ele sunt forța motrică care „desțelenesc” și motivează tot ceea ce gândim și tot ceea ce facem.