Austriecii se apară pentru prima dată în mod public și reacționează: „sunt speculații făcute de câteva organizații ca Agent Green– o entitate care lansează din păcate informații neverificate, fără să ceară poziția companiei noastre sau a autorităților competente. De aceea dorim să facem câteva precizări”:
„Împărtășim opinia că parcurile naționale reprezintă un habitat cheie pentru conservarea miilor de specii și încurajăm ONG-urile care militează împotriva tăierilor ilegale, însă susținem în mod egal, deciziile profesioniștilor implicați în managementul pădurii legate de mentenanța corespunzătoare a acestor zone și este datoria noastră să executăm aceste lucrări obligatorii, conform prevederilor Codului Silvic.
Cu toate ca recoltarea masei lemnoase este permisă în interiorul parcurilor naționale (din zonele tampon), în conformitate cu amenajamentele silvice întocmite de către specialiști în domeniul silviculturii și avizate de Ministerul Mediului, compania Holzindustrie Schweighofer a decis, încă din primăvara anului 2015 să refuze orice lemn care provine din aceste zone.
De asemenea intreaga masă lemnoasă pe care o achiziționează Holzindustrie Schweighofer si ajunge la fabrică atat pe cale rutieră cat și pe cale feroviară vine doar insotita de documente de provenienta iar transportul feroviar este mai sigur și mai ușor de verificat decât transportul rutier.
De aceea ne intristeaza postarea „Agent Green” cu vagoanele fotografiate la data de 13 iunie 2016 (https://www.facebook.com/agentgreen.ro/posts/1183443955047647) care nu au livrat marfă la Holzindustrie Schweighofer! Această informație este confirmată de Veghetorul din gara Vințu de Jos. Mai mult, acele fotografii sunt făcute într-o zona de manevră și nu în zona de descărcare a fabricii Holzindustrie Schweighofer.
Cutiile despre care se afirmă că ar trebui sa conțină documente sunt, de fapt, cutii pentru etichete și nu pentru documente. Conținutul acestor cutii pentru etichete nu este obligatoriu, nu împiedică desfășurarea transportului, iar lipsa lor nu încalcă niciun regulament de transport feroviar. Ele erau folosite nu pentru documente oficiale, ci pentru documente orientative destinate lucrătorilor din gări. Toate documentele oficiale privind conținutul vagoanelor se găsesc la mecanicul trenului”.
Cei de la Holzindustrie Schweighofer si-au afirmat public susținerea pentru proiectul Inspectorul pădurii, dezvoltat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Acesta este un alt mijloc de luptă împotriva tăierilor ilegale de păduri și va contribui la gestionarea eficientă a resurselor forestiere.
Ei se declara convinși că eforturile comune ale tuturor celor interesați – autorități ale statului, silvicultori, reprezentanți ai industriei lemnului și cetățeni – vor aduce rezultatele dorite.