Prima pagină » Știri » (P) Planificarea carierei

(P) Planificarea carierei

Planificarea carierei este o activitate care are efectele scontate numai dacă este făcută în mod regulat, mai ales datorită faptului că, după cum s-a demonstrat în ultimii ani, un angajat își schimbă cariera (nu numai joburile) de mai multe ori de-a lungul vieții.

 

Și nu este niciodată prea devreme sau prea târziu să începi să-ți planifici cariera.

Planificarea carierei implică, de asemenea, armonizarea nevoilor și aspirațiilor individuale cu nevoile și oportunitățile organizaționale. Aceasta înseamnă că, pentru a fi cât mai eficientă, planificarea carierei trebuie să realizeze o concordanță între scopurile carierei individuale și nevoile de personal ale organizației, între eforturile individuale de dezvoltare și programele de pregătire și dezvoltare.

Potrivit unui studiu recent al asociației americane de management (AMA), abordările cel mai frecvent folosite sunt: consilierea informală cu ajutorul personalului de conducere și consilierea carierei cu ajutorul specialiștilor. Consilierea carierei este o activitate ce necesită o pregătire specială, managerul direct nu este întotdeauna persoana cea mai potrivită pentru a realiza activitatea respectivă. De aceea, multe organizații apelează la personal specializat a cărui sarcină este de a asigura consultanță în domeniul respectiv sau de a sprijini prin consiliere, planificarea și dezvoltarea carierei. Aceasta presupune următoarele etape:

1.  Explorarea. Reamintirea întrebării din copilărie „Ce vrei să devii, când vei fi mare?” și revederea visurilor legate de carieră, investigarea carierelor persoanelor semnificative.

2.  Evaluarea personală. Enumerarea listei de opțiuni în relație cu viața și cariera. Ne evaluăm și ne înțelegem atuurile, trăsăturile de personalitate, abilitățile, interesele, stilul de învățare, stilul de muncă, domeniul preferat pentru muncă, valorile personale și interpersonale.

3.  Analiza. Analizarea informațiilor obținute în stadiul 2, a obiectivelor de carieră.

4.  Luarea deciziei. Obiectivele definite anterior sunt acum revăzute și devin subiectul deciziei personale. Este de dorit să existe o doză de realism, pentru a nu ne simții frustrați sau dezamăgiți mai târziu, iar descurajarea să determine renunțarea la orice efort pe viitor. Dar în același timp este foarte important ca fiecare să creadă cu tărie în visul său. (Donald Trump, 2008)

5.  Planificarea. Scrierea unui plan de management personal detaliat. Fiecare obiectiv devine acum un proiect de carieră. Se vor identifica: sarcinile pe care le avem pentru atingerea fiecărui obiectiv, timpul alocat, ordinea în care ne vom realiza sarcinile, oamenii care pot avea o contribuție în realizarea fiecărei sarcini, data limită, rezultatele așteptate, autoevaluare.

6.  Implementarea și/sau dezvoltarea planului de carieră. Punerea în practică a planului anterior.

7.  Managementul viață-muncă. Trăirea succesului, obținerea rezultatelor și performanțelor.

Citește și