PANDEMIE. Italienii, uimiți de prețurile de după redeschiderea localurilor: „La masă tarifele se triplează”. La ce preț ajung o cafea și un suc în Italia

Publicat: 04 06. 2020, 17:33
Actualizat: 06 04. 2021, 21:59
PANDEMIE. Italienii, uimiți de prețurile de după redeschiderea localurilor: „La masă tarifele se triplează”. La ce preț ajung o cafea și un suc în Italia / Sursă Foto: Joana Kruse / Alamy / Profimedia

Un cappuccino și o băutură răcoritoare pot ajunge să coste și 21 de euro, în această perioadă, la cafenele și terasele din Veneția. Până și localnicii sunt de părere că prețurile sunt exagerate, „pentru turiști”, care, însă, lipsesc deocamdată.

Clienții sunt nemulțumiți de prețurile exorbitante de după redeschiderea localurilor

Nemulțumit de noile prețuri practicate după redeschiderea barurilor și restaurantelor, un bărbat a povestit experiența neplăcută pe care a avut-o pentru Corriere della Sera. Italianul spune că, la Illy Caffè din Giardini Reali, a trebuit să plătească consumația la masă, pentru că nu a putut face comanda la bar, din cauza restricțiilor anti-covid.

Dacă acestea sunt prețurile, acolo vor merge doar turiștii”, spune nemulțumit bărbatul, care a arătat nota de plată. Un politician local, Luigi Giordani, a reacționat și a spus că ceea ce se întâmplă este „o rușine”.

Conform bonului fiscal, bărbatul a fost încasat pentru un suc cu 12 euro și cu 9 euro pentru un cappuccino.

Sursă FOTO: Corriere della Sera

 

Jurnaliștii italieni spun că la o cafenea istorică din apropiere, un cappuccino costă 7 euro, iar un suc, 9, adică 16 euro în total, iar la un restaurant din aceeași zonă o cafea este vândută la bar cu 1,5 euro, dar dacă este comandată la masă costă 6 euro. La același restaurant, o răcoritoare costă la bar 5 euro, în timp ce la masă costă 12 euro. Problema este că foarte puține persoane ajung să comande direct la bar, din cauza regulilor de distanțare socială, astfel că cele mai multe sunt nevoite să comande la masă, unde prețurile se triplează.

Am vrut să bem în picioare, dar personalul ne-a invitat să ne așezăm la masă, având în vedere restricțiile, însă nimeni nu ne-a spus că prețurile sunt de trei ori mai mari. Nu ne-am fi imaginat niciodată că o să plătim peste douăzeci de euro, un furt”, s-a revoltat clientul.

Alessandra de Gaetano, care administrează cafeneaua cu pricina, a declarat: „Ne pare rău pentru cele întâmplate, astfel de episoade nu trebuie să se întâmple. Poate că a fost aglomerat, iar angajații nu au oferit toate informațiile legate de prețuri. Pentru evitarea aglomerației, putem servi la bar doar un număr limitat de clienți. Toate prețurile sunt listate pe meniuri și sunt aliniate cu cele ale localurilor din zonă. Înțelegem că pentru venețieni acestea sunt prețuri mari, dar analizăm variante de a veni cu oferte”.