Prima pagină » Știri » Parcare cu plată la cel mai vizitat mall din București

Parcare cu plată la cel mai vizitat mall din București

Parcare cu plată la cel mai vizitat mall din București
Cel mai vizitat mall din București, AFI Palace Cotroceni, va avea....

AFI Europe vrea să introducă în acest an un sistem de plată a parcării în centrul comercial AFI Palace Cotroceni și are în vedere extinderea cu încă 400 de locuri de parcare, pentru a rezolva problema aglomerației pe perioada de iarnă și a week-end-urilor.

„Vrem să introducem în acest an sistemul de plată a parcării. Nu știu care va fi sistemul, dar vrem să introducem plata din acest an. Iarna și în week-end, datorită popularității centrului comercial, cele 2.500 de locuri de parcare nu sunt de ajuns. Am văzut că multe persoane utilizează parcarea dar nu vin în centrul comercial. Multe persoane din Drumul Taberei își țin mașinile în parcarea noastră iarna, de asemenea și cei care lucrează în clădirile de birouri din apropiere. Locurile de parcare sunt pentru cei care vin să cumpere din mall. Ne propunem să-i scoatem afară pe cei care nu merg în mall, dar folosesc parcarea, în timp ce cei care fac cumpărături nu vor plăti, ci doar beneficiază de acest sistem”, a declarat agenției MEDIAFAX David Hay, directorul executiv al AFI Europe România.

El a menționat că în viitor vor fi taxați și cei care fac cumpărături, dar cu o sumă destul de redusă.

În același timp, Hay a arătat că planurile companiei sunt de a extinde parcarea cu încă un nivel, respectiv 400 de locuri, investiție care ar urma să fie realizată în acest an sau anul viitor.

În ceea ce privește mixul de chiriași ai centrului comercial din zona Drumul Taberei, reprezentantul AFI Europe a menționat mutarea magazinului Sephora și ocuparea spațiului de către parfumeria Douglas la parterul mall-ului, precum și mutarea magazinului Domo de la parter la etajul 1.

„Sephora se va muta la primul etaj. Dar acestea sunt doar o parte din schimbările pe care dorim să le facem în acest an, care au ca scop creșterea vânzărilor și a traficului. Vor mai fi retaileri care vor pleca, unii se vor muta, cum este cazul Domo, pe care l-am mutat de la parter, la etajul 1, unde aveam un spațiu gol. Astfel, am ocupat un spațiu gol și în același timp am lăsat un spațiu disponibil într-o poziție foarte bună, pe care îl putem închiria la o chirie mai mare decât cea pe care o plătea Domo. Vom continua aceste schimbări, pe care le-am făcut în ultimii ani, dar în acest an ne vom concentra pe acest proces”, a arătat Hay.

El a precizat că există cereri foarte multe din partea retailerilor de a extinde suprafața ocupată în prezent, dar că posibilitățile de mărire a spațiului centrului comercial sunt limitate.

„Avem cereri de la retaileri pentru extinderi, ne gândim cum să ne extindem și avem și câteva idei, dacă am mai avea 6.000-7.000 am fi fericiți. Căutăm soluții să extindem spațiile, sper să putem să creem spațiile acestea”, a afirmat reprezentantul AFI Europe.

Anul trecut magazinul H&M a fost extins cu 800 de metri pătrați.

Referitor la performanța centrului comercial de anul trecut, Hay a arătat că vânzările și traficul au avut o creștere „frumușică” față de anul anterior, fără să ofere detalii. În primele nouă luni ale anului trecut vânzările retailerilor au crescut cu 5,3%.

„Pentru acest an ne așteptăm tot la creștere, pentru că avem un produs bun, s-a stabilizat ca un centru dominant, atât pentru entertainment cât și pentru shopping. De asemenea, vedem o îmbunătățire a situației economice în Europa, care va influența de asemenea și România. Totodată, zona de birouri ne va aduce în medie zilnic circa 2.000 de persoane în plus în centrul comercial”, a explicat Hay.

Tot pe segmentul de retail, AFI intenționează să finalizeze în luna aprilie zona de distracție, inclusiv cinematograful din centrul comercial din Ploiești, dar și începerea construcției unui centru comercial în Bucureștii Noi și a unui parc de retail în Arad. Începerea acestora depinde însă de chiriași.

Cele mai apropiate planuri de investiții vizează însă segmentul de birouri, unde AFI vrea să înceapă în următoarele două luni construcția ultimelor două clădiri din AFI Park. Construcția se va face concomitent, cele două imobile fiind unite de un pod.

„Tot pentru acest an vrem să finalizăm designul și să pregătim terenul pentru proiectul de birouri din zona Progresului (fosta fabrică Inox, n.r.) pe care probabil că îl vom începe în 2015 și de asemenea să ne pregătim cu cel puțin un proiect rezidențial pentru momentul în care piața își va reveni”, a mai arătat Hay.

AFI Europe deține terenuri pentru dezvoltări rezidențiale în mai multe zone, precum Bucureștii Noi, Pipera sau Măgurele.

Reprezentantul dezvoltatorului israelian este optimist în ceea ce privește piața investițională din România și previzionează o creștere a interesului investitorilor pentru active imobiliare de pe piața locală.

„Chiar dacă nu vor fi tranzacții în 2014, vom vedea un interes crescut din partea fondurilor de investiții internaționale mari. Piața internațională își dă seama că România este următoarea țintă de investiții din Europa Centrală și de Est. Polonia și Cehia sunt mature deja, au multe proprietăți, dar yieldurile au scăzut. În România, yieldurile sunt la niveluri normale, și de aceea este un moment bun pentru investiții, pentru a intra pe piață la un anumit yield și să aștepți câțiva ani pentru o scădere cu 100, 150 de puncte de bază. Problema este lipsa proiectelor, nu sunt destule proiecte. În acest an însă lucrurile se vor schimba, vom vedea mai multe produse mature pe piață precum Floreasca Park, Green Gate, AFI Park, Skanska. Vor fi mai multe produse noi pe piață și o ofertă mai mare pentru aceste fonduri”, a conchis Hay.

AFI Europe dezvoltă și gestionează diverse proiecte comerciale și rezidențiale în România, Cehia, Serbia, Polonia, Bulgaria, Germania și Letonia.