Prima pagină » Știri » Parcarea de la Universitate, liberă și nebăgată în seamă. Bătaia pe locuri e tot la suprafață, pe interzis. FOTO

Parcarea de la Universitate, liberă și nebăgată în seamă. Bătaia pe locuri e tot la suprafață, pe interzis. FOTO

„Arătați-mi un semn care interzice parcarea și eu nu mai parchez. Eu oricum stau două minute, pentru că am treabă la restaurant și apoi plec", te întâmpină unul dintre șoferii care tocmai a parcat pe strada Toma Caragiu, situată în vecinătatea parcării de la Universitate.

„Arătați-mi un semn care interzice parcarea și eu nu mai parchez.. Oricum stau două minute, pentru că am treabă la restaurant și apoi plec, nu stau toată ziua”, explică grăbit unul dintre șoferii care tocmai a parcat pe strada Toma Caragiu, situată în vecinătatea parcării subterane de la Universitate.

În urmă cu trei săptămâni când a inaugurat această parcare, primarul Sorin Oprescu spunea că trei dintre străzile dimprejurul parcării vor avea staționarea interzisă. Este vorba de Academiei, Ion Ghica și Toma Caragiu.

Foto Gândul// La intersecția dintre strada Academiei și strada Ion Ghica, mașinile parchează pe interzis

După cum declara edilul bucureștean, parcarea de la Universitate ar trebui să elibereze străduțele de mașinile lăsate aiurea.

La fața locului, însă, situația este cu totul alta. Pe toate cele trei străzi sunt parcate autoturisme exact ca înainte. Șoferii se scuză că nu sunt indicatoare cu oprirea interzisă. Cu toate acestea, doar strada Toma Caragiu, din apropierea Bisericii Ruse, nu are indicatoare de staționare interzisă.

În schimb, pe strada perpendiculară cu aceasta, Ion Ghica, sunt mai multe indicatoare care arată că nu ai voie să staționezi. Singura porțiune din strada Ghica fără mașini este în fața Băncii Naționale.

Strada Academiei, pe care se află o altă intrare a parcării subterane de la Universitate, are indicatoare, dar, cu toate acestea, șoferii nu se feresc să-și lase mașinile aici.

Foto Gândul// Un șofer tocmai parchează  pe strada Toma Caragiu

Managerul parcării susține că, în mod normal, accesul pe străzile din apropiere ar fi trebuit oprit, dar de acest lucru ar trebui să se ocupe primăria. „Cel mai mult parcarea este folosită de comercianții din zonă. Pe durata zilei, angajații firmelor își lasă mașinile aici. 5% din parcări sunt ale turiștilor. În condițiile în care a fost gratuită până astăzi am avut în medie 1.000 de mașini pe zi. Au fost și zile în care au fost 1.300 sau 1.800 de mașini pe zi”, a spus Mihai Antol, managerul parcării de la Universitate.

Foto Gândul// Chiar dacă are mai multe indicatoare de staționare interzisă, strada Ion Ghica e plină de indicatoare

La rândul lor, reprezentanții Primăriei Capitalei susțin că pentru întreaga zonă au fost repartizate 60 de indicatoare de staționarea interzisă.

„La Toma Caragiu nu au cum să parcheze, acolo nici n-au unde pentru că e casa liftului”, a spus Manuela Dediu, purtător de cuvânt la Primăria Capitalei. Aceasta a mai spus că, de când a fost deschisă parcarea, primăria împreună cu polițiștii locali au dat 27 de amenzi pentru parcare ilegală în valoare de 4.380 de lei. De asemenea, 292 de șoferi care au parcat acolo au primit avertismente.

Foto Gândul// Strada Academiei

Parcarea de la Universitate a fost inaugurată în urmă cu trei săptămâni. Are 425 de locuri de parcare pentru mașini și 21 de locuri pentru motociclete. Pe lângă plata cu ora, șoferii care vor să aibă un loc permanent de parcare își pot face abonamente. Sunt mai multe tipuri de abonamente lunare: pentru autoturisme / 24 de ore – 499 lei, pentru motocicletă /24 de ore- 199 lei. Oamenii care stau jumătate de zi în centrul Capitalei pot opta pentru abonament de 10 ore flexibil pe zi- 349 lei sau pentru abonament de 10 ore noaptea 149 lei.

Foto Gândul// Singura porțiune fără mașini din strada Ion Ghica este în fața Băncii Naționale

Foto Gândul// Panoul de la parcare arată când sunt locuri libere

Citește și