Parcarea subterană de la Universitate, cu o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme și 21 de locuri speciale pentru motociclete, a fost deschisă joi, iar prețul mediu pe oră va fi în jur de 0,38 euro.
Parcarea de la Universitate are trei niveluri și o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme și 21 de locuri speciale pentru motociclete. Aceasta are o intrare din strada Academiei, o ieșire lângă Muzeul de Istorie și încă o intrare „interschimbabilă” în dreptul străzii Toma Caragiu, acolo unde va fi amplasat și liftul pentru șoferii care parchează.
Primarul general, Sorin Oprescu, a participat joi, începând cu ora 11.00, la deschiderea parcării subterane de la Universitate, prima parcare construită în parteneriat public-privat din România.
Primarul Sorin Oprescu spunea, în noiembrie 2011, că prețul mediu pe oră ar urma să fie în jur de 0,38 euro. „Aici, prețul este modic pentru o oră”, a spunea atunci edilul general.
Acesta afirma că lucrările au costat 12 milioane de euro, investiția fiind realizată în parteneriat public-privat.
Sorin Oprescu declara, înainte de alegerile locale din iunie anul acesta, că în programele pe care vrea să le inițieze în al doilea mandat, pentru dezvoltarea Bucureștiului, intră și construcția unor noi parcări subterane, indicând parcajele din Piața Valter Mărăcineanu, din Piața Edgar Quinet și de la Spitalul Colțea.
Oprescu preciza că parcarea subterană din Piața Valter Mărăcineanu va avea 242 de locuri, termenul de finalizare fiind estimat pentru primul semestru din 2015, parcarea din Piața Edgar Quinet va avea 380 de locuri, termenul fiind semestrul al doilea din 2013, iar parcarea subterană de la Colțea va avea 420 de locuri, termenul fiind semestrul al doilea din 2015.