Parchetul general anchetează cum a fost angajat șoferul lui Boc la ROMATSA
„În urma sesizării transmise de Corpul de Control al primului ministru, pe rolul Secției de urmărire penală și criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție s-a constituit un dosar penal în care se efectuează cercetări în legătură cu o serie de angajări efectuate la ROMATSA, în perioada anilor 2011, 2012, 2013. În cauză, procurorii au dispus, astăzi 10 aprilie 2014, începerea urmăririi penale sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual”, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX, joi, de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PICCJ).
Potrivit sursei citate, în acest dosar vor fi făcute audieri și vor fi solicitate relații și înscrisuri. ROMATSA a angajat, în 2011, doi consilieri ai premierului de atunci, Emil Boc, dintre care unul a fost șoferul acestuia la PDL, cu avizul secretarului general al Ministerului Transporturilor Gheorghe Dobre, deși competența de angajare revenea directorului regiei, transmitea, în 29 martie, Guvernul.
Ulterior, fostul premier Emil Boc a afirmat, referitor la cei doi foști consilieri ai săi care apoi au fost angajați la ROMATSA, că, din câte știe, aceștia au fost angajați conform procedurilor legale, lucrând la servicii administrative.
Cei doi, Darius Pintilie și Marius Buzea, au fost angajați ca inginer/inspector de specialitate/referent de specialitate/expert în servicii de trafic aerian, a arătat Guvernul, în 29 martie.
Conform Guvernului, Darius Pintilie lucrase anterior ca fotograf, agent de vânzări și inspector la Primăria Cluj-Napoca și consilier personal al prim-ministrului Emil Boc, absolvind Facultatea de Mecanică, iar Marius Buzea a lucrat ca șofer la PDL și ca și consilier al premierului Boc, absolvind Facultatea de Ingineria Produselor Alimentare.
Informațiile sunt prezentate într-un raport al Corpului de Control al Guvernului efectuat la ROMATSA, pentru care Executivul a decis să sesizeze Parchetul, arătând că s-a constatat angajarea la Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA), cu încălcarea prevederilor legale, a unor colaboratori, consilieri sau rude ale unor demnitari.
Guvernul arăta că în actele ROMATSA se afirmă că cei doi ar fi fost angajați în urma unui examen scris deși din evidențe rezultă că aceștia nu au intrat în sediul regiei în ziua examenului, ei intrând pentru prima dată în clădirea ROMATSA abia la circa un an și două luni mai târziu de la data la care ar fi avut loc examinarea.
Lucrările acestora nu conțin date privind locul, data, ora examinării sau autorul, fiind doar semnate olograf pe ultima pagină, iar un subiect a fost scris identic de cei doi, cu aceleași informații și idei, inclusiv cu aceleași greșeli de punctuație.
Darius Pintilie a fost încadrat cu un salariu brut lunar de 9.910 lei, cu spor de vechime de 10%, ca și Marius Buzea, ulterior majorat la 11.777 lei, ei fiind încadrați direct pe funcții de Expert I, alți angajați cu experiență de 3-15 ani având un salariu mai mic.
O altă concluzie este că, în perioada martie 2011-mai 2012, cei doi au fost angajați în același timp în două structuri publice, respeciv la Guvern și ROMATSA, deși prima intrare în sediul ROMATSA a fost în mai 2012, tot atunci fiind redactate și documentele pentru legitimația de acces, inspectorii guvernamentali arătând astfel că, cu certitudine, cei doi nu au fost prezenți la locul de muncă de la Romatsa în acest interval, fiind însă atestată în acte, necorespunzător adevărului, prezența lor la serviciu.
Datele ROMATSA mai relevă că în perioada martie 2011 – „31 decembrie 2013”, Darius Pintilie a încasat un venit brut total de 542.211 lei, din care 195.627 lei în perioada martie 2011-30 aprilie 2012, când nu a fost la serviciu, și prime de vacanță de 64.104 lei, iar Darius Buzea a încasat 526.024 lei brut, din care 220.523 lei pentru perioada când nu a fost la serviciu, plus prime de vacanță de 62.172 lei.
Conform documentului, regia a efectuat, în perioada 2010-2013, cheltuieli cu salarii în sumă totală de 1,7 miliarde lei, cel mai mare venit brut anual ridicându-se la 698.934 lei, iar cel mai mic venit brut anual fiind de 20.809 lei, la salariul de bază adăugându-se prime de fidelitate, de vacanță, de Paști, de Crăciun, adaos lunar pentru „întărirea rezistenței organismului”.
Guvernul mai arăta că la ROMATSA a fost angajată și Cristina Palloș, director de cabinet al ministrului Transporturilor din acea perioadă, Radu Berceanu, numită membru în CA prin ordin al ministrului. În 2009, Aleodor Frâncu, atunci director general adjunct la ROMATSA, a cerut suplimentarea cu un post a funcției de Expert I, post pe care a fost angajată Cristina Palloș direct de către ministru, cu un salariu brut lunar de 14.963 lei și spor de vechime 20%, majorat ulterior la 17.489 lei și spor de vechime 25% și la 19.051 lei.
Insprectorii punctează că, deși a fost angajată cu normă întreagă la ROMATSA, Cristina Palloș a continuat să lucreze ca director de cabinet la ministrul Transporturilor, cu jumătate de normă.
Pe un alt post la ROMATSA au fost angajate soția și fiica secretarului general din Ministerul Transporturilor, Tiberiu Bărbulețiu, deși din acte rezultă că cele două nu au intrat în sediul ROMATSA la data examinării, iar soția nici nu a lucrat efectiv la regie deși a fost remunerată cu 289.787 lei, ea fiind, de fapt, detașată la cabinetul secretarului general adjunct din Ministerul Transporturilor.